Eksprezidentes Vairas Vīķes-Freibergas jaunajam limuzīnam, ko iecerēts iegādāties 2013.gadā, būs dažādas papildierīces - nakts redzamības iekārta, parkošanās sensori, navigācija ar Baltijas valstu kartēm, karogu turētāji, aptumšoti stikli.
Savukārt par drošības iekārtām, piemēram, par pretnoklausīšanās iekārtas izvietošanu limuzīnā, informācija netiek izpausta.
Kā aģentūrai LETA sacīja Aizsardzības ministrijas (AM) Preses nodaļas vadītāja Dace Ankipāne, par to, kāds modelis konkursā varētu tikt izraudzīts, pagaidām runāt ir pāragri. Savulaik, kad tika organizēts iepirkums bijušā Valsts prezidenta Valda Zatlera limuzīna iegādei, pieteicās gan "Audi", gan "Mercedes Benz" izplatītāji. Vienīgais nosacījums ir, ka spēkratam jābūt limuzīna klases, un markai nav nozīmes.
Saskaņā ar tirgus izpēti automašīnas bāzes modelis maksā aptuveni 67 000 latu, bet nepieciešamais drošības un papildu aprīkojums - līdz 13 000 latu. Automašīna tiek izvēlēta saskaņā ar likumu "Par Valsts prezidenta darbības nodrošināšanu", un tehniskā specifikācija tiek saskaņota ar Valsts prezidenta kanceleju.
Ankipāne sacīja, ka AM plānojusi lūgt valdību no nākamā gada budžeta piešķirt aptuveni 80 000 latu jaunas automašīnas iegādei Vīķes-Freibergas vajadzībām. Kad nauda tiks piešķirta, tad arī tiks rīkots konkurss par tās iegādi. Ministrija pieļauj, ka konkursa rezultātā automašīnas iegādes cena varētu būt vēl zemāka nekā plānotie 80 000 latu.
Jau ziņots, ka šopavasar "saniķojās" pašreizējais Vīķes-Freibergas limuzīns "Mercedes Benz S500", kurš gan pirms mēneša jau bija salabots, un bijusi valsts pirmā amatpersona patlaban arī ar šo automašīnu pārvietojas.
Vīķe-Freiberga vēstulē aizsardzības ministram Artim Pabrikam (V) ir lūgusi izvērtēt valsts piešķirtās automašīnas nepieņemamo tehnisko stāvokli, jo auto vairāk nekā divas trešdaļas no laika atrodas labošanas servisā, aģentūrai LETA pavēstīja eksprezidentes sekretāre Daina Lasmane.
Vīķe-Freiberga vēstulē norādījusi, ka, no vienas puses, tas ir augstas klases auto, taču, no otras puses, AM nākas tērēt līdzekļus detaļu nomaiņai un cilvēku darbam. Arī pēc apkopes veikšanas mašīnai jau pēc dažu kilometru ceļa atsākas ierastās problēmas. Pusotra gada laikā tā ir trīs reizes apstājusies uz ceļa dažādos laika apstākļos gan Rīgā, gan ārpus galvaspilsētas, tāpēc eksprezidente aicina AM izvērtēt pašreizējo situāciju.
Bijusī valsts augstākā amatpersona savā vēstulē nav norādījusi "lūdzu, dodiet jaunu mašīnu vai īrējiet", uzsvēra Lasmane, skaidrojot, ka Vīķe-Freiberga nekādus risinājumus pati nepiedāvā. Tā ir vēršanās ar lūgumu risinājumu rast cilvēkiem, kuriem ir pieejami visi aktuāli dati un informācija. Eksprezidente vēlas pārvietoties ar tādu mašīnu, kas brauc un ir lietošanas kārtībā, taču viņa šajā situācijā nav noteikumu diktētāja, piebilda bijušās prezidentes sekretāre.
Kā liecina aģentūras LETA arhīvs, patlaban eksprezidente pārvietojas ar 2006.izlaiduma gada limuzīnu "Mercedes Benz 500", kas tā ražošanas gadā par 66 994 latu tika nopirkts Rīgā notiekošā NATO samita vajadzībām. Līdz 2007.gada vasarai, kad šis auto nonāca prezidentes lietošanā, tas gandrīz nemaz nebija lietots.