Ventspils pilsētas tēla kampaņa „Valsts valstī” ir iesniegta pasaules prestižākajā un apspriestākajā kreativitātes festivālā Cannes Lions 6 kategorijās.
Nevienam nav noslēpums, kas pašreiz Latvijā var norēķināties ar divām valūtām – latiem un Ventspilī arī ar ventiem. Venti ir nemonitārs norēķināšanās līdzeklis, ko var nopelnīt virtuālajā Ventspils vēstniecībā www.visitventspils.com un tērēt Ventspilī visdažādākajās vietās – sākot ar muzejiem un kafejnīcām, līdz pat viesnīcām un sporta klubiem. Šobrīd apgrozībā ir nonākuši gandrīz 10 miljoni ventu.
Ar šo ideju Ventspils ieguva ne tikai skaļu publicitāti Latvijā un ārpus tās robežām, bet arī piesaistīja ievērojami daudz ārvalstu un vietējo tūristu (ar politiķu izteikumiem par ventiem ir iespējams iepazīties šeit, prezentācijas 20., 21. un 22.slaidā).
Kampaņa šogad jau ir ieguvusi trīs izcilākos apbalvojumus septītajā radošās izcilības festivālā ADwards, kurā no 233 radošās industrijas darbiem Ventspils venti uzvarēja tautas balsojumā, saņēma Gold ordeni Integrēto kampaņu kategorijā un festivāla Grand Prix. Darba izvērtēšanu veica žūrija, kuras sastāvā darbojās industrijas ietekmīgas un starptautiski atzītas autoritātes.
„Esam gandarīti par veiksmīgo kampaņu, ko realizējām sadarbībā ar aģentūru DDB Worldwide Latvia. Būt atšķirīgiem ir liels izaicinājums. Vienlaikus tas arī parāda, cik patiesībā spējam būt radoši savā domāšanā un inovatīvi ideju realizācijā. Jau iegūto atzinību vērtēju īpaši augstu, jo uzskatu, ka arī publiskai pārvaldei savā darbībā nav jābūt garlaicīgai un tai ir tiesības būt atraktīvai un pievilcīgai mijiedarbībā ar iedzīvotājiem. Apstāties pie sasniegtā nebūtu Ventspils tradīciju stilā, tāpēc virzāmies tālāk,” – saka Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.
Kannās ir iesniegti astoņi Ventspils kampaņas pieteikumi sešās dažādās kategorijās (Titāna un integrētā, Mediju, PR, Zīmola satura un izklaides, Tirdzniecības veicināšanas un Dizaina kategorijā). Katrai kategorijai ir sava žūrija. Kopumā Kannās šogad darbosies veselas 15 žūrijas, lai izvēlētos labākos no labākajiem. Turklāt tās pārstāvji ir pasaules mēroga reklāmas grandi. Piemēram, digitālās kategorijas žūrijas prezidents ir slavenās Old Spice kampaņas autors un radītājs Ians Taits. Old Spice kampaņa pirms diviem gadiem Kannās ieguva augstāko novērtējumu Grand Prix.
Kannas ir prestižākais kreativitātes festivāls pasaulē. Tas ir arī ietekmīgākais un apspriestākais gada notikums pasaules reklāmas un mārketinga industrijā. Šogad tas norisināsies jau 59.reizi un pulcēs ap 9000 delegātu no 90 valstīm. Šogad par Kannu lauvām cīnās vairāk nekā 28 000 pasaules dažādu projektu. Festivāla programma ir bagātīga. Tajā ar lekcijām uzstājas gan radošākie planētas eksperti, gan arī tādas spilgtas personības kā Marks Cukerbergs, Joko Ono, Kofi Anans, Stīvs Balmers, Bobs Geldofs, Ronaldo un citi.