Kolāts bažījas par mediju varas koncentrācijas pieaugumu pēc MTG lēmuma iegādāties LNT

Latvijas Televīzijas (LTV) Ziņu dienesta vadītājs Dzintris Kolāts bažījas, ka Zviedrijas mediju koncerna "Modern Times Group" (MTG) lēmums iegādāties Latvijas Neatkarīgo televīziju (LNT) var radīt būtisku mediju varas koncentrācijas pieaugumu.

Kolāts aģentūrai BNS atzina, ka viņam šāds notikumu pavērsiens rada bažas par nacionālo mediju telpu un tās nākotni, ņemot vērā, ka tik lielu tās daļu pārņem liela pārrobežu kompānija. Lai šīs bažas novērstu, darījums būs jāvērtē Konkurences padomei.

Pagaidām vēl esot grūti pateikt, kā MTG lēmums iegādāties LNT varētu ietekmēt kanālu piedāvāto saturu.

"Sākumā tas varētu būt pozitīvi, jo, nopērkot mediju, ir vēlme parādīt gan reklāmdevējiem, gan sabiedrībai, ka šis pirkums ir bijis izdevīgs. Ilgākā termiņā viss ir atkarīgs no tā, kādi ir uzņēmuma stratēģiskie mērķi – vienkārši aizņemt vietu un akcijas starptautiskajā tirgū vai arī tiešām veikt kvalitatīvas izmaiņas," pastāstīja Kolāts.

Tomēr attiecībā uz ziņu tirgu viņš ir mazāk pesimistisks, norādot, ka televīzijas ir tikai viens no tirgus dalībniekiem paralēli radiostacijām, portāliem un citiem medijiem.

"Domāju, ka paliks tie, kas arī līdz šim veidoja lielāko un kvalitatīvāko ziņu daļu," sprieda LTV Ziņu dienesta vadītājs.

Holdinga "Baltijas Mediju alianse" (BMA), kurā ietilpst televīzijas kanāli "Pirmais Baltijas kanāls", "1.Baltijas Muzikālais kanāls un "REN Bаltija", valdes priekšsēdētājs Oļegs Solodovs savukārt aģentūrai BNS pieļāva, ka LNT un MTG apvienošanās dos iespēju stabilizēt Latvijas reklāmas tirgu. "Pēdējos gados LNT un TV3, savstarpēji konkurējot, piekopa spēcīgu dempinga politiku, kas veicināja tirgus transformāciju. Tā dēļ kanālos reklāmai atvēlētais ētera laiks bija pārpildīts, un skatītāji bija spiesti vērot reklāmas pauzes, kas ilga teju 20 minūtes. Jaunajā situācijā mūsu konkurentiem, cerams, izdosies atrast produktīvākus veidus funkcionēšanai reklāmas tirgū. No savas puses atzinīgi vērtēsim faktu, ja reklāmas cenas atkal augs," viņš teica.

Vienlaikus Solodovs pauda viedokli, ka iespēja īstenot šādu apvienošanās darījumu šķiet minimāla. "Neredzu juridiskas iespējas Konkurences padomei atbalstīt šādu darījumu, kura dēļ izveidosies monopolists, kas kontrolēs 67% no Latvijas televīzijas tirgus," norādīja BMA vadītājs.

Jau vēstīts, ka Zviedrijas mediju koncerns "Modern Times Group" parakstījis vienošanos, lai iegūtu 100% Latvijas Neatkarīgās televīzijas akciju, teikts kompānijas paziņojumā. MTG neatklāj darījuma summu. Darījums gan vēl būs jāvērtē Konkurences padomei.

Svarīgākais