Izdevējs: lasītājam mediju īpašnieku caurskatāmība ir mazsvarīga

Lasītājiem mediju īpašnieku struktūras caurskatāmība ir mazsvarīga, uzskata Latvijas Preses izdevēju asociācijas valdes priekšsēdētājs Ivars Zariņš.

Šādu viedokli Zariņš šodien pauda sabiedriskās politikas centra "Providus" sadarbībā ar Rīgas Ekonomikas augstskolas Mediju pētniecības centru un ASV Baltijas fondu rīkotajā forumā "Mainīgie mediji rītdienas demokrātijā".

Šā gada pirmajā pusē laikraksta "Diena" abonentu skaits ievērojami samazinājās, savukārt laikraksta "Neatkarīgā" abonentu skaits - palielinājās, norādīja Zariņš. "Ja lasītājam caurskatāmība patiešām būtu tik svarīga, līdz jūnijam cilvēki būtu lasījuši tikai "Dienu", taču abonēšanas dati liecina par ko citu," norādīja asociācijas vadītājs.

Kā ziņots, jūlija sākumā kompānija "Nedela S.A." pārņēma no "Bonnier Business Press" Latvijas masu mediju grupu AS "Diena" un Latvijas biznesa laikrakstu "Dienas Bizness".

"Nedela S.A." pilnībā piederot Tralmakam, bet, pēc sākotnējās informācijas, finansējums darījumam 100% nāca no Luksemburgā dibināta "Luxembourg Financial Services" (LFS). Kā tika teikts "Bonnier Business Press" izplatītajā paziņojumā, "LFS ir nodibinājuši un tā pieder turīgu igauņu uzņēmēju grupai", kuru vada Kalle Norbergs, kurš ir viens no LFS dibinātājiem.

Tralmaks ilgstoši neatklāja darījuma finansētājus, līdz 9.oktobrī paziņoja, ka par laikrakstu "Diena" un "Dienas Bizness" īpašnieci kļuvusi Roulendu ģimene no Anglijas.

Roulendu ģimene iepriekš bija izsniegusi aizdevumu, lai Tralmakam piederošais uzņēmums "Nedela S.A." iegādātos minētos laikrakstus. Tagad šis aizdevums restrukturizēts par 100% akcijām uzņēmumā "Nedela S.A.", līdz ar to Tralmaks vairs nav šo laikrakstu īpašnieks.

Norādot, ka necaurspīdīgais mediju pārdošanas darījums būtiski iedragājis laikraksta "Diena" tēlu, no darba aizgāja izdevniecības "Dienas mediji" galvenā redaktore Nellija Ločmele, laikraksta "Diena" galvenā redaktore Anita Brauna un Komentētāju nodaļas vadītājs Pauls Raudseps. Pēc tam izdevumu pameta vēl vairāki darbinieki un žurnālisti.

Latvijā

Satiksmes ministrija (SM) ir slēpusi Ministru kabinetam patieso "Rail Baltica" projekta izmaksu pieaugumu, to pārrēķinot 2016.gada cenās, lai sadārdzinājums neizskatītos tik liels, teikts dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas gala ziņojumā, kura vienlaikus aicina izveidot Saeimas apakškomisiju, kas uzraudzīs projekta ieviešanu.

Svarīgākais