Ventspils un Liepājas lidostu infrastruktūras attīstībai tiks novirzīti papildus 769 tūkstoši latu no Kohēzijas fonda (KF) līdzekļiem, kas rasti aktivitātē "Lielo ostu infrastruktūras attīstība,"informē Satiksmes ministrijas preses dienests.
Tā kā ostu rekonstrukcijas projektiem nepieciešami ievērojami lielāki finanšu līdzekļi, aktivitātē pēc otrās projektu atlases kārtas atlikusī summa – 769 tūkstoši latu, nebūtu pietiekama, lai rīkotu trešo projektu atlases kārtu. Taču šos līdzekļus būtu iespējams apgūt, novirzot tos reģionālo lidostu rekonstrukcijas projektiem.
To paredz Satiksmes ministrijas izstrādātie grozījumi Ministru kabineta (MK) „Noteikumos par darbības programmas „Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.3.1.3. aktivitāti „Lielo ostu infrastruktūras attīstība „Jūras maģistrāļu” ietvaros”” un Rīkojuma projektā „Grozījumi darbības programmas „Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājumā”, ko otrdien, 26. oktobrī, atbalstīja valdībā.
Grozījumi minētajos MK noteikumos ļaus Liepājas pašvaldībai pieprasīt nacionālo finansējumu jeb dotāciju pilsētas ostas pievadceļu rekonstrukcijas projekta īstenošanai. Kopējās projekta attiecināmās izmaksas ir aptuveni 13,7 miljoni latu, no kuriem 11,6 miljoni latu - KF līdzfinansējums. Projekta attiecināmais nacionālais finansējums tiks segts no Liepājas pašvaldības budžeta un valsts dotācijas.
Ostas attīstības projekta ietvaros tiks rekonstruēts Dienvidu pieslēgums Liepājas ostai, izbūvējot Zirņu – Ganību maģistrālo ielu.
Tāpat grozījumi darbības programmas papildinājumā paredz - lai saņemtu Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzekļus vienotas 112 tehnoloģiskās platformas izveidei, projektus iesniegs VAS „Elektronisko sakaru direkcija” un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests, nevis Satiksmes un Iekšlietu ministrijas kā paredzēts iepriekš. Iestādes varēs pieteikties ERAF līdzekļiem attiecīgi 5,1 un 2,6 miljonu latu apmērā.