Rīgas vagonu rūpnīca nobažījusies par izslēgšanu no konkursa

Latvijas uzņēmums AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR), kas kopā ar vilcienu sastāvu ražotāju "Bombardier Transport France S.A.S." pavasarī iesniedza piedāvājumu AS "Pasažieru vilciens" izsludinātajā konkursā par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi, bažījas par izslēgšanu no tālākas cīņas par tiesībām piegādāt šos transporta līdzekļus.

LETA jau ziņoja, ka šī iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas ap 144 miljoniem latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs ap 100 miljoniem latu.

Kā aģentūrai LETA sacīja RVR preses pārstāve Ludmila Žurkova, pagaidām uzņēmuma rīcībā esot vien neoficiāla informācija par to, ka konkursa komisija 14.jūlija sēdē pieņēmusi lēmumu diskvalificēt no tālākas dalības savas nozares globālo līderi "Bombardier Transport France S.A.S." un tā partneri - RVR.

Uzņēmuma rīcībā neesot oficiālas informācijas par to, kāds lēmums pieņemts, turklāt galīgais lēmums jāpieņem "Pasažieru vilciena" valdei, kas to varētu darīt šonedēļ vai nākamnedēļ, sacīja Žurkova.

Ja konkursa komisijas lēmumu par RVR un "Bombardier Transport France S.A.S." piedāvājuma izslēgšanu no tālākas dalības konkursā apstiprināšot arī uzņēmuma valde, tad "ir pa galam Latvijas ekonomika", sašutumu pauda Žurkova.

Savukārt "Pasažieru vilciena" sabiedrisko attiecību speciālists Egons Ālers aģentūrai LETA sacīja, ka viņam ir grūti spriest, vai minētais pretendents izslēgts no tālākas dalības konkursā, uzsverot, ka piedāvājumu vērtēšana vēl turpinās.

Ālers uzsvēra, ka piedāvājumu konkursā iesniedzis tikai pretendents RVR. Rūpnīca neesot iesniegusi piedāvājumu kopā ar "Bombardier Transport France S.A.S.". Minētais franču uzņēmums esot norādīts tikai kā apakšuzņēmējs. Kopumā "Pasažieru vilciena" izsludinātajā konkursā pieteikušies trīs pretendenti - jau minētais RVR, "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA" (CAF) no Spānijas un "Stadler Bussnag AG".

Ālers atzīmēja, ka uzņēmuma valdes sēdes varot tikt sasauktas, kad rodas tāda nepieciešamība, - kaut vai dažu stundu laikā, lai gan, protams, esot arī valdes sēdes divas reizes mēnesī, kurās tiekot skatīti ar saimniecisko darbību saistīti jautājumi.

Patlaban Āleram neesot zināms, kad sasaukta nākamā uzņēmuma valdes sēde.

Savukārt Žurkova informēja, ka šodien RVR vērsusies Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) ar sūdzību, pieprasot izskatīt "Pasažieru vilciena" rīcības un lēmumu likumību. "Kamēr nebūsim saņēmuši oficiālu atbildi no IUB, mēs pagaidām neplānojam iesniegt dokumentus Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā un citās tiesībsargājošajās iestādēs Latvijā un Eiropā," atzīmēja Žurkova.

Viņa akcentēja, ka ""Bombardier" ir pasaulē lielākais ritošā sastāva ražotājs un patlaban tā dzelzceļa transporta produkcija, lokomotīves un vagoni, vairāk nekā 100 000 eksemplāru tiek ekspluatēta visās pasaules malās. Turklāt šis uzņēmums ir arī transporta nozares tehnoloģiju attīstīšanas līderis".

Divu mēnešu laikā, kopš RVR un "Bombardier" iesniedzis dalībai konkursā nepieciešamos dokumentus, kļuvis skaidrs, ka "komisijas pārmērīgajai uzmanībai ir tendenciozs un nelikumīgs raksturs", paziņojumā presei norāda RVR.

Uzņēmumam uzdoti jautājumi un prasīts skaidrojums par tādām pozīcijām, kas nav bijušas noteiktas konkursa pirmās kārtas noteikumos un kuras būtībā jau attiecās uz tā otro kārtu - jautājumi, kas saistīti ar finansējumu, par abu uzņēmumu līdzdalības apjomiem.

"Tas ir acīmredzams pārkāpums, jo šādi jautājumi tika uzdoti tikai mums un konkursa noteikumos nebija ieviests vienots pretendentu izvaicāšanas formāts," norāda RVR. Tomēr uzņēmums uz visiem jautājumiem atbildējis, pamatojoties uz juridisko ekspertu slēdzienu Eiropā un Latvijā.

Turklāt, ja "Pasažieru vilciena" pasūtījums tiks izvietots RVR, "mūsu valsts budžets iegūs nodokļu ieņēmumus vairāku desmitu miljonu latu apjomā, Latvijas ekonomikā radīsies jaunas darba vietas un beidzot nauda netiks izvesta no valsts, bet gan kalpos Latvijas labklājības veicināšanai vismaz 85% no apjoma pasūtījuma kopējās summas. Ja salīdzinām ar konkurentiem, kuri piedāvā Latvijai atstāt tikai 5% no pasūtījuma kopējās summas," paziņojumā presei atzīmē RVR.

Jau ziņots, ka aprīļa sākumā "Pasažieru vilciens" izbeidza konkursa par jaunu vilcienu iegādi pirmo kārtu bez rezultāta un izsludinājis jaunu priekšatlasi.

Konkursā par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu piegādi pirmajā piegājienā pieteicās pieci pretendenti - Spānijas uzņēmums "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA", Polijas uzņēmums "Pojazd Szynowe PESA Bydgoszez Akcyjna Holding", Francijas uzņēmums "Bombardier Transport France S.A.S.", Šveices uzņēmums "Stadler Bussnag AG" un Horvātijas uzņēmums "Končar-Električna Vozila D.D.".

LETA jau ziņoja, ka 2009.gada augustā uzņēmums RVR pauda gatavību sadarboties ar Baltkrievijas uzņēmumu "Belkommunmaš", paziņojot, ka sākta tramvaju parka atjaunošanas Rīgā modeļa izstrāde.

Savukārt oktobrī tika paziņots, ka RVR vēlas sadarboties ar Spānijas mašīnbūves uzņēmumu "Construcciones Auxiliar de Ferrocarriles", lai nodrošinātu dzelzceļa pasažieru transporta ritošā sastāva un sliežu ražošanu un tehnisko apkopi.

RVR konsolidētais apgrozījums 2008.gadā sasniedza 15,11 miljonus latu, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA "Lursoft" informācija. Tas ir par 0,7% vairāk nekā 2007.gadā, kad koncerna apgrozījums bija 15 miljoni latu.

RVR konsolidētā peļņa 2008.gadā bijusi 63 194 lati, kas ir piecas reizes mazāk nekā 2007.gadā, kad koncerns nopelnīja 316 797 latus.

RVR mātesuzņēmuma apgrozījuma rādītāji ir tādi paši kā koncernam, savukārt peļņa 2008.gadā bijusi 32 727 lati, kas ir vairāk nekā divas reizes mazāk nekā 2007.gadā, kad šis rādītājs bija 72 212 lati.

RVR ietilpst "Holdinga kompānijas Felix" rūpniecības holdingā.

Svarīgākais