Elektrotīkla jaudu samazinājuši vairāk nekā 25 000 objektu īpašnieki

© F64

Kopš jauno AS "Sadales tīkls" tarifu spēkā stāšanās šā gada jūnijā savā objektā esošo elektrotīkla jaudu ir pārskatījuši vairāk nekā 25 000 objektu īpašnieku, no kuriem aptuveni 6000 ir juridisko klientu objektu un aptuveni 19 000 mājsaimniecību objektu, liecina "Sadales tīkla" informācija.

Ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens (V) šodien tikās ar "Sadales tīkla" valdi un atzina, ka ir uzsākts elektroenerģijas lietotāju uzvedības maiņas process - gan mājsaimniecībām, gan uzņēmumiem izvērtējot savu pieslēgumu un jaudu reālo nepieciešamību - virzāmies uz esošā elektrotīkla efektīvu izmantošanu. "Tas nebūs ātrs process, bet ilgtermiņā ļoti nepieciešams," piebilda ministrs.

Darba sanāksmē ministrs ar "Sadales tīkla" vadību pārrunāja izmaiņas elektroenerģijas patērētāju uzvedībā un sistēmas kopējā darbībā pēc jauno elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojuma tarifu spēkā stāšanās.

Saskaņā ar "Sadales tīkla" sniegto informāciju vidēji 1500 klientu katru nedēļu piesakās elektrotīkla jaudas samazināšanai. No šā gada jūnija savā objektā esošo elektrotīkla jaudu ir pārskatījuši vairāk nekā 25 000 objektu īpašnieku, no kuriem aptuveni 6000 ir juridisko klientu objektu un aptuveni 19 000 mājsaimniecību objektu. Starp šiem objektiem visbiežāk bijuši tā saucamie tukšie pieslēgumi - vasarnīcas, garāžas, neapdzīvoti dzīvokļi, neapbūvēti zemesgabali, kur ir izveidots elektrotīkla pieslēgums, bet reālais elektrības patēriņš nav bijis.

"Šādas situācijas un pieslēgumu objekti raksturo nesaimniecisku elektrotīkla infrastruktūras lietošanu, kāda tā gadiem bijusi līdz šim. Visi Latvijas iedzīvotāji esam maksājuši par to, ka šiem, faktiski nelietotiem objektiem, tiek nodrošināta elektrības piegāde. Sadales tarifu līdzsvarošana mazina nevienlīdzību ikmēneša izmaksu ziņā starp klientiem - tiem, kas tērē elektrību, nav jāmaksā arī par tiem, kas to netērē. Aicinu katru elektroenerģijas lietotāju - gan mājsaimniecības, gan uzņēmējus - izvērtēt un sakārtot savā saimniecībā esošo elektrotīkla pieslēgumu, tādējādi arī samazinot ikmēneša izdevumus par elektroenerģiju," norādīja Ašeradens.

Tikšanās laikā ekonomikas ministrs uzsvēra komunikācijas un klientu informēšanas būtisko nozīmi tarifu maiņas laikā, aicinot "Sadales tīklu" turpināt nopietni strādāt klientu informēšanas un konsultāciju jomā, nodrošinot maksimālu klientu atbalstu, izglītojot un informējot elektrības patērētājus.

"Ir svarīgi saprast, ka, īstenojot tik lielu reformu, kāda ir sadales tarifu līdzsvarošana, pakalpojumu sniedzējam "Sadales tīklam" ir jāveicina sabiedrības kopējā izpratne par izmaiņu nepieciešamību un mērķiem; nedrīkst būt neziņa par notiekošo. Vienlaikus mērķtiecīgi jāstrādā pie atsevišķu klientu grupu individuālas informēšanas, lai palīdzētu tiem izvērtēt savā saimniecībā esošā pieslēguma efektivizēšanas un izmaksu samazināšanas iespējas. "Sadales tīkla" darbībai pēc būtības ir jābūt vērstai uz augsta līmeņa klientu apkalpošanu,'' uzsvēra Ašeradens.

Savukārt "Sadales tīklā" norādīja, ka uzņēmums klientu informēšanu uzsāka jau 2015.gadā un sadarbībā ar elektroenerģijas tirgotājiem tika izsūtīts 430 000 individuālu vēstuļu klientiem, 27 000 klientu ir uzrunāti individuālās konsultācijās, notikušas konsultācijas ar 3700 lauksaimniecības objektu īpašniekiem un vairākkārtējas tikšanās ar nozaru pārstāvjiem, organizācijām un asociācijām, kā arī tarifu izmaiņas tika skaidrotas ar mediju palīdzību.

Turpinot komunikāciju par līdzsvarotajiem sadales sistēmas pakalpojumu tarifiem, juridiskie klienti novembrī tiks aicināti uz individuālām konsultācijām, kur "Sadales tīkla" speciālisti skaidros tarifu izmaiņas un efektīvas elektrotīkla jaudas lietošanas ieguvumus, kā arī to, kā sabalansēt pieprasīto elektrotīkla jaudu un faktisko elektrības patēriņu savā objektā, kā arī atbildēs uz visiem neskaidrajiem jautājumiem. Klientu dienas notiks deviņās Latvijas pilsētās.

Kā ziņots, no 1.augusta spēkā stājušās "Sadales tīkla" tarifa izmaiņas, kas paredz noteiktu abonentmaksu un samazinātu maksājumu par piegādāto elektroenerģiju. Vairāku nozaru komersanti ir pauduši pārsteigumu par strauji pieaugušajām elektroizmaksām.

Svarīgākais