Visā Latvijas teritorijā vienlaicīgi tiek veikti bedru masveida remonti uz melnā seguma valsts autoceļiem - vispirms bedres tiek labotas uz valsts galvenajiem un svarīgākajiem reģionālajiem autoceļiem, aģentūru LETA informēja uzņēmumā VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs".
Plānots, ka bedru labošanas darbos tiks iesaistītas 100 remontbrigādes.
Bedru remonts uzsākts, jo ir iestājušies atbilstoši laika apstākļi, lai bedres labotu ar ierastajām tehnoloģijām. Bedru remontam tiek izmantotas divu veidu tehnoloģijas - ar šķembām un bitumena emulsiju, kas ir piemērota metode segumiem ar augstu bojājumu pakāpi un ar karsto asfaltbetonu. Izmantojamā tehnoloģija tiek izvēlēta atbilstoši ceļu segumam.
Saskaņā ar normatīvajiem aktiem autoceļu melno segumu bojājumi uz augstākās klases - A uzturēšanas klases - autoceļiem jāsaremontē līdz 1.jūnijam, uz B uzturēšanas klases autoceļiem - līdz 15. jūnijam, uz C un D uzturēšanas klases autoceļiem - līdz 1.jūlijam. Uzturēšanas klases ir noteiktas, ņemot vērā autoceļu klasifikāciju - valsts galvenie, reģionālie, vietējie autoceļi, kā arī transportlīdzekļu satiksmes intensitāti.
Bedres, kas rodas no jauna, tiek labotas visa gada garumā. LAU atgādina, ka remontdarbu vietās tiek noteikti īslaicīgi satiksmes ierobežojumi - darbu laikā to norises vietā lokāli sašaurina brauktuvi un ierobežo braukšanas ātrumu. Tādēļ uzņēmumā aicina autovadītājus ievērot ātruma ierobežojumus un distanci starp transportlīdzekļiem, lai neapdraudētu savu un remontdarbu veicēju drošību.