Zvejas kuģa "Daļnij Vostok" avārijā izglābušies latviešu jūrnieki pārsteigti, ka uz tā strādājuši nelegāli, pēc atgriešanās Latvijā stāstīja viens no jūrniekiem Nikolajs Kudenko, šodien vēsta LNT ziņas.
Kuģa mehāniķis Nikolajs un zvejas meistars Fjodors Latvijā atgriezās vakar vakarā ar lidmašīnas reisu Maskava - Rīga. Abi piedzīvoja emocionālu atkalredzēšanos ar tuviniekiem.
"Tas, ka izglābāmies, ir brīnums," tā pēc atgriešanās sacīja Kudenko. Viņš neslēpj, ka izglābšanās ledainajos ūdeņos ir smags pārdzīvojums, tāpēc atgriezties mājās ir vēl jo lielāks prieks.
Pēc kuģa nogrimšanas izskanēja vairākas versijas, kāpēc tā noticis, tai skaitā saskriešanās ar aisbergu, kapteiņa kļūda un slikts kuģa tehniskais stāvoklis. Kudenko jau tagad izslēdz versiju par slikto stāvokli. Pēc viņa norādītā, kuģis bija labā darba kārtībā un nekādu tehnisku problēmu tam nebija.
Nikolajs uz nogrimušā tralera bija strādājis 15 gadus. Viņš tur veica mehāniķa pienākumus, kad tā mastā bija vēl Latvijas karogs un tā nosaukums bija "Stende". Pēc izglābšanās izrādījās, ka, pašam to nezinot, Kudenko un otrs latviešu jūrnieks pēdējos mēnešus, kopš uz kuģa bija pacelts Krievijas karogs, ir strādājis nelikumīgi.
Visiem ārvalstniekiem, kuri bija nodarbināti uz tralera "Daļņij Vostok", Krievijas amatpersonas piemēroja 2000-5000 rubļu jeb 30 - 80 eiro lielu naudas sodu.
Jau ziņots, ka uz Latviju arī pārvestas bojāgājušā Latvijas jūrnieka mirstīgās atliekas. Šonedēļ starp neatpazītajiem bojāgājušajiem jūrniekiem viņu atpazina radinieki, kuri bija ieradušies Južnosahaļinskā.
Kā ziņots, traleris "Daļnij Vostok" avarēja 2.aprīlī ap plkst.6.15 pēc vietējā laika. SOS signāls no tralera netika saņemts.
Kuģis būvēts 1989.gadā Krievijā. Līdz 2014.gadam tas ar nosaukumu "Stende" kuģojis Baltijas jūrā un bāzējies Rīgā.
Pērn kuģi iegādājies uzņēmums "Magellan", un tas pārbraucis uz Krievijas Tālajiem Austrumiem, kur kuģim piešķirts jauns vārds. Tā bāzes osta bijusi Neveļska, Sahalīnā.