Aprīlī Latvijā par skatītāko televīzijas kanālu kļuvis "Pirmais Baltijas kanāls" (PBK), savukārt skatītāko trijniekā ierindojies cits krievu valodā raidošs kanāls "NTV Mir Latvija", kas trešo vietu dala ar kanālu LNT, liecina pētījumu kompānijas TNS dati.
Kanāla PBK vērošanai veltīti 11,6% no visa kopējā TV skatīšanās laika, un, salīdzinot ar martu, tā skatīšanās laiks audzis par vienu procentpunktu. Otrajā vietā ierindojas kanāls TV3 ar 10,8% skatīšanās laika, kas, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, samazinājies par 1,3 procentpunktiem. Par trešo populārāko, līdzās kanālam LNT, kļuvis kanāls "NTV Mir Latvija" - abiem kanāliem skatīšanās laiks sasniedz 9,3%. "NTV Mir Latvija" popularitāte aprīlī, salīdzinot ar martu, pieaugusi par 1,2 procentpunktiem, LNT - par 0,4 procentpunktiem.
Vislielāko kritumu aprīlī piedzīvojis kanāls "Russia RTR", kas saistīts ar tā retranslēšanas aizliegumu nacionālajos kabeļtīklos. "Russia RTR" skatīšanās laiks sarucis par 4,6 procentpunktiem un aprīlī bija 1,7%.
TNS mediju pētījumu lielo klientu direktors Mārtiņš Traubergs biznesa portālam "Nozare.lv" norāda, ka visu krievu valodā raidošo kanālu, to vidū "NTV Mir Latvija", skatīšanās laika daļas kāpums, iespējams, ir saistīts ar kanāla "Rossija RTR" aizliegumu un notikumiem Ukrainā.
"Pēc kanāla TV3 pārstāšanas raidīt "Lattelecom" Interaktīvajā televīzijā kanāls ir zaudējis daļu auditorijas. Tāpat arī kanāla "Rossija RTR" aizliegums raidīt tuvākos trīs mēnešus ir nesis kanālam ievērojamu auditorijas kritumu. Ņemot vērā šos, kā arī visus pārējos ārējos faktorus, kas var ietekmēt TV skatīšanās paradumus, piemēram, sezonalitāti, siltāka laika iestāšanos, kad pie TV ekrāniem tiek pavadīts ievērojami mazāk laika, kā arī ģeopolitiskos notikumus Ukrainā, lielākie ieguvēji ir bijuši krievu valodā raidošie kanāli," norāda Traubergs.
Aprīlī kritušies arī LTV1 un LTV7 reitingi, attiecīgi par 0,4 procentpunktiem un 0,1 procentpunktu, salīdzinot ar martu. Iepriekšējā mēnesī LTV1 skatīšanās laiks bijis 8,1%, bet LTV7 - 2,7%. Reitingi kritušies vēl arī kanālam "CTC Baltija" un video, taču visiem pārējiem kanāliem aprīlī vērojams kāpums.
Šī gada aprīlī viens skatītājs pie TV ekrāna pavadījis vidēji 4 stundas un 51 minūti dienā, kas bijis par 32 minūtēm mazāk nekā martā.
Kā ziņots, martā skatītākais televīzijas kanāls bijis TV3, otrajā vietā ar strauju pieaugumu ierindojās PBK, bet trešajā vietā bijis kanāls LNT.