KASKO polišu cenu kāpums šogad var sasniegt 8%, prognozē BTA

Šogad KASKO apdrošināšanas polišu cenas varētu pieaugt līdz 8%, prognozē apdrošināšanas sabiedrība "BTA Insurance Company" SE (BTA).

Šādas prognozes BTA pauž, ņemot vērā ceļu satiksmes negadījumu skaita pieaugumu, negatīvos kopējos apdrošinātāju darbības rezultātus transportlīdzekļu apdrošināšanas veidos, kā arī autoservisu pakalpojumu cenu pieaugumu.

BTA aptaujājusi autoservisus, un lielākā daļa no tiem atzina, ka šogad tiek plānotas pakalpojumu cenu izmaiņas - tās plānots palielināt līdz 10%. Kā iemeslus cenu paaugstināšanai autoservisi norādījuši nepieciešamību palielināt darbinieku atalgojumu, komunālo pakalpojumu izmaksu pieaugumu un administratīvo izmaksu pieaugumu, tai skaitā remontdarbiem nepieciešamo materiālu un rezerves daļu cenu pieaugumu.

BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktore Iveta Rijniece paziņojumā medijiem norāda, ka pakalpojumu cenu kāpums autoservisos var ietekmēt transportlīdzekļu apdrošināšanas pakalpojumu cenu. Vienlaikus viņa norāda, ka patlaban transportlīdzekļu apdrošināšanas jomā tirgū ir sīva konkurence - jaunie tirgus dalībnieki aktīvi cenšas iekarot tirgu, nereti piedāvājot apdrošināšanas pakalpojumus par dempinga cenām, kas neļauj apdrošināšanas sabiedrībām palielināt polišu cenas atbilstoši autoservisu pakalpojumu cenu kāpumam un tam, lai transportlīdzekļa apdrošināšanas pakalpojumi būtu ekonomiski izdevīgi.

BTA dati rāda, ka pērn audzis BTA klientu skaits, kas izvēlējušies saņemt apdrošināšanas atlīdzību autoservisa remontdarbu veidā, un patlaban jau 80% BTA auto apdrošināšanas klientu izvēlas šādu atlīdzības veidu.

BTA novērojumi liecina, ka iedzīvotāji, iegādājoties transporta apdrošināšanas pakalpojumus, arvien lielāku uzmanību pievērš tam, cik ātra un veiksmīga ir apdrošināšanas sabiedrību sadarbība ar autoservisiem un kādā veidā notiek apdrošināšanas atlīdzību izmaksa. Iegādājoties obligātās transportlīdzekļu civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas jeb OCTA polisi, iedzīvotāju izvēli noteicošais kritērijs vēl arvien ir pakalpojuma cena. Tomēr, iegādājoties brīvprātīgo transportlīdzekļu apdrošināšanas polisi KASKO, arvien biežāk klientu izvēli nosaka nevis cena, bet apdrošināšanas sabiedrību piedāvātās priekšrocības - apdrošināšanas atlīdzību izmaksāšanas ātrums un tas, cik ātri, ērti un kvalitatīvi notiek remontdarbi autoservisos.

Piesakot apdrošināšanas gadījumu, arvien vairāk klientu apdrošināšanas atlīdzību izvēlas saņemt nevis naudā, bet gan doties uz apdrošinātāja ieteikto autoservisu, lai saņemtu remontdarbu pakalpojumus, liecina BTA dati.

Klienti arvien vairāk novērtē un izmanto piedāvātās iespējas ātrākai atlīdzības saņemšanai, izmantojot BTA pērn ieviesto pakalpojumu - atlīdzību pieteikšanu autoservisos, kā arī ļoti atzinīgi novērtē iespēju trīspusējās telefona sarunas laikā ar apdrošinātāju un autoservisu vienoties par vēlamo laiku remontdarbu veikšanai. Šis pakalpojums ir devis iespēju virknei klientu nomainīt plīsušu automašīnas stiklu tajā pašā dienā, kad pieteikts apdrošināšanas gadījums.

BTA secina, ka apdrošinātāju darbības operativitāti novērtē ne tikai klienti, bet arī autoservisi. Saskaņā ar veikto autoservisu aptauju nozīmīgākais kritērijs, kas nosaka veiksmīgu sadarbību starp apdrošinātājiem un autoservisiem, ir autoservisu remontdarbu tāmes izskatīšanas un apdrošinātāja atbildes sniegšanas ātrums. Kā nākamos būtiskākos sadarbības kritērijus autoservisi norādījuši apdrošināšanas sabiedrību atlīdzību ekspertu kompetenci, profesionalitāti tāmes izskatīšanā un apdrošinātāju piesaistīto klientu skaitu. Kopumā vērtējot apdrošināšanas sabiedrību un autoservisu sadarbību, autoservisu vadītāju skatījumā apdrošinātāju darbība ir uzlabojusies, veicot ātrāku remontdarbu tāmes izskatīšanu, atbildes sniegšanu klientam un rēķinu apmaksu.

Svarīgākais