Vai atbalstāt Skultes sašķidrinātās gāzes termināla projekta realizēšanu un esat gatavi par gāzi un elektrību maksāt dārgāk nekā mūsu kaimiņi Igaunijā un Lietuvā?
Jūsu viedoklis ir ļoti svarīgs. Tas var būt un tam jābūt izšķirošam amatpersonām pieņemot lēmumus. Viņu lēmumi ietekmē mūs, mūsu valsts labklājību, tās attīstību.
Ar jūsu un visu mūsu viedokli mēs likumdevējiem un izpildvarai ik mirkli atgādinām, ka viņi ir deleģēti no tautas. Varas lēmumiem jābūt saskaņā ar iedzīvotāju gribu un vērtībām, nevis balstītiem uz slēpto politisko norunu nosacījumiem.
Pirmo reizi Skultes sašķidrinātās gāzes termināla projekts plašāku sabiedrības uzmanību piesaistīja pēc latviešu izcelsmes ASV uzņēmēja Pētera Ragauša uzstāšanās LTV 2020. gada janvārī. Uzņēmējs atklāja, ka terminālis ir Jāņa Bordāna vadītās “Jaunās konservatīvās partijas” biznesa projekts. Biznesa būtība: Latvijas valsts investoriem garantē, ka Latvenergo gāzi elektrības ražošanai pirks no Skultes termināla par investoru noteikto cenu. Tātad faktiski OIK-2.
Konservatīvie, nespējot vēlētājiem piedāvāt neko saistošu, aizslīdēja vēstures mēslainē. Pa to laiku projekta ideja bija iepatikusies “Jaunai Vienotībai”. Tieši šī partija tagad uzņēmusies šefību pār projekta virzīšanu realizēšanai.
Šobrīd gāze Baltijas reģionam veiksmīgi tiek piegādāta no Klaipēdas un Paldisku termināliem. Tādējādi, var secināt, ka Skultes projekta ideja tiek virzīta stipri par vēlu. Pat ļoti provizoriski piemetot projekta realizācijas un tā uzturēšanas izmaksas un tās salīdzinot ar šobrīd tirgū strauji krītošām gāzes cenām, ir skaidrs, ka investīcijas terminālī pārskatāmā nākotnē neatmaksāsies. Tas nozīmē, ka elektrības un siltumenerģijas patērētāji par gāzi no Skultes termināla stipri vien pārmaksās, jo kādam tomēr investīcijas būs jāatprečo. Patērētājiem būtu acīmredzami izdevīgāk, ja gāze tiktu pirkta pa tiešo no piegādātājiem.
Ja aprēķini rādītu, ka termināls ir konkurētspējīgs, projekta kūrētājiem zustu vajadzība pēc valsts garantijām un līdz ar to arī vajadzība slēpt no sabiedrības un pašvaldībām investoru piedāvājumus valdībai.
Bet kā pēdējais, taču ne mazsvarīgākais- valdībai īpaši netīkams ir kļuvis arī jautājums par termināla būvniecības ietekmi uz vidi. Daudziem cilvēkiem nāksies šķirties no saviem īpašumiem, tiks izcirsti meži, bojāta piejūras kāpu zona un apdraudēta Baltijas jūra. Ne velti iedzīvotāji sadarbībā ar sabiedriskajām organizācijās sākuši protestu akcijas pret šī projekta realizēšanu.