Mūzikas ierakstu recenzijas: "Isms" - "Burzma"
 
©Publicitātes foto

Dažkārt mūzikas ierakstu veikalos iespējams netīšām uztrāpīties uz absolūti neticamām lietām. Lūk, viena no tādām - mūziķa, producenta un grafiskā dizainera Andra Grandberga solo projekts „Isms”, kas aizsākās Ventspilī jau tālajā 1992. gadā.

Atmiņā nāk viņa pancīgi „hārdkorīgās” kompozīcijas, kas bija atrodamas Dambja tā laika kulta izlasēs „Eau de Cologne” (vēlāk „Odekolons’), no kurām pirmās tika izdotas audiokasešu formātā, taču nebija ne jausmas, ka ventspilnieks strādājis tik produktīvi. Ja ticēt oficiālajai informācijai (un neticēt tai nav ne mazākā iemesla), tad „Burzma” ir šī projekta jau 19. (!!!) albums (viens gan radīts kopā ar MC Big Name), no tiem pēdējie 14 ir radīti ar datortehnoloģiju palīdzību un ir definējami kā „underground electronic”. Pēc paša mūziķa skaidrotā, šis albums „ir apliecinājums tam, ka cilvēks ir radīts nepārtrauktai kustībai, kas izpaužas caur mūzikas notīm, digitālu ritmu, eksistenciāli sirreālu domāšanu un balss erekciju”.

PAR. Kaut kas tajā visā ir – brīžiem ieskanas tāda kā psihedēliska elektronika ar ironiskiem tekstiem, piemēram, derētu kaut vai dziesmas „Tramīgs suns (laikam vilks)”, „Trusene”, „Pa LVL 300” un vēl dažas. Labāk par šo Grandberga radīto „Burzmu”, protams, spriest elektroniskās mūzikas speciālistiem, taču jāatkārtojas – kaut kas tajā visā ir!

PRET. Šķiet, vidējam klausītājam šajā albumā iekļautās 18 kompozīcijas būs tikai elektroniski radītu skaņu grabējums ar diezgan nesaprotamiem tekstiem. Jāatzīst, ka zināmā mērā viņiem būs taisnība...

* Materiāls tapis sadarbībā ar mūzikas veikalu „Randoms”.