Preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāla Gudriem.lv pētījuma dati liecina, ka 2012. gada laikā Latvijas iedzīvotāji, iegādājoties preces un pakalpojumus kolektīvās iepirkšanās portālos, iztērējuši vairāk kā 11 miljonus latu.
Pagājušā gada laikā portāli pārdevuši vairāk kā 1,6 miljonus kuponu. Vispieprasītākie vēl aizvien ir skaistumkopšanas salonu, frizieru, ceļojumu un dažādu restorānu kuponi.
Apmēram 38% aptaujāto pircēju apstiprināja, ka katru dienu apskata atlaižu kuponu sadaļu (kopā aptaujā piedalījās 664 respondenti).
"Pirmie kolektīvās iepirkšanās portāli Latvijā izveidojās 2010.gadā un tobrīd tie pavisam noteikti bija eksotisks e-komercijas veids," skaidro portāla Gudriem.lv pārstāve, Kristīne Gema. "Tādēļ, laika posmā no 2010. - 2012.gadam nozares tirgus apjomi katru mēnesi pieauga par 20 - 30%, bet svētku laikā pat par 40%. Ja sākotnēji kolektīvās iepirkšanās nozares uzņēmumus Latvijā joka pēc dēvēja par izmisušo mājsaimnieču portāliem, tad šobrīd situācija ir krasi mainījusies. Neskatoties uz to, ka arī šobrīd lielākā daļa jeb 75% visu kuponu pircēju ir sievietes, proporcijas pamazām sāk izlīdzināties. Klienti, pateicoties kolektīvās iepirkšanās portāliem, ne tikai ietaupa, iegādājoties preces un pakalpojumus ar ievērojamām atlaidēm, bet arī uzzina par daudziem jauniem un interesantiem produktiem, kurus, turklāt, var izmēģināt par ļoti pievilcīgu cenu."
Šā gada janvārī kuponu nozares tirgū darbojas 30 uzņēmumi.