Lietotu automobiļu zīmolu "top 5" saglabājies nemainīgs un tirgus līderis joprojām ir "Volkswagen" ar 17% tirgus daļu, liecina Auto asociācijas sniegtā informācija.
2014.gadā "Volkswagen" tirgus daļa bija 18%.
Otrajā vietā pērn ierindojies "Volvo" ar 14% tirgus daļu, bet trešajā - "Audi" ar 13% tirgus daļu. Piecinieku noslēdz "BMW" ar 11% tirgus daļu un "Opel" ar 9% tirgus daļu.
Tāpat kā gadu iepriekš "top 5" zīmoli veido 64% no visa vieglo pasažieru automobiļu tirgus. No modeļiem tāpat kā iepriekš dominē vidējās un lielās klases automobiļi.
Vieglajam komerctransportam izteikti dominē VW ar 32% tirgus daļu. Tālāk seko "Renault" ar 15% un "Mercedes-Benz" ar 14%.
Šogad ir reģistrēti arī 123 transportlīdzekļi, kas ir vecāki par 30 gadiem un var pretendēt uz statusu "Vēsturisks spēkrats".
2015.gadā ir turpinājusies pozitīva tendence juridiskām personām iegādājoties nedaudz vairāk auto nekā gadu iepriekš. Pagājušajā gadā tādi bija 19% no visiem darījumiem, kamēr gadu iepriekš - 15%, bet vēl pirms gada - tikai 9%.
Juridiskām personām esot ļoti svarīga loma autoparka attīstībā, jo tās iegādājas jaunākus, labākas kvalitātes automobiļus un to izvēle ir daudz racionālāka. Turklāt uzņēmumiem ir svarīgi, lai automobilim būtu saprotami izcelsmes dokumenti, iespējams arī maksājums ar pārskaitījumu, kas viss kopā vairo darījumu caurspīdību.
Kā ziņots, pērn Latvijā pirmo reizi ir reģistrēti 48 853 lietoti auto, kas ir par 2% mazāk nekā gadu iepriekš. Gada otrajā pusē ir novērojams stabils samazinājums vidēji par 5%.