Uzņēmums "AMO plant" prezentēs pirmo uzbūvēto autobusu

© amoplant.lv

Piektdien, 17.septembrī, uzņēmumā "AMO plant" Jelgavā notiks svinīgs pasākums "Autobūves atdzimšana Latvijā", kura laikā kopā ar Ministru prezidentu Valdi Dombrovski (JL), uzņēmuma kolektīvu un viesiem tiks izbraukts pirmais kilometrs ar 21.gadsimtā pirmo Latvijā ražoto autobusu, informē AS "AMO Plant" protokola dienesta vadītājs Armands Krūze.

Saskaņā ar ieplānoto darba grafiku, 2010.gada septembrī pēc holandiešu koncerna VDL licences, tiks saražota pirmā pilsētas autobusu «Ambassador» partija. Autobusi ir paredzēti Latvijas tirgum. Līdz gada beigām uzņēmums plāno apgūt skolas autobusa ražošanu (arī pēc VDL licences) un 12 metru autobusu ražošanu pēc MAN koncerna licences.

Paralēli risinās darbi pie vidējās tonnāžas kravas automobiļa ZIL 4362СО adaptācijas Eiropas tirgum. Sertifikācijai ir sagatavota šasija pēc Eiro 5 standarta. Turpinās jaunas kabīnes izstrāde. 2012.gada beigās uzņēmums plāno uzsākt kravas transportlīdzekļu ražošanu. Pabeidzot darbus pie kabīnes izstrādes, AMO Plant inženieru biroja spēkiem tiek plānota skolas autobusa budžeta varianta izveide uz AMO ZIL agregātu bāzes.

Saskaņā ar apstiprināto ražošanas diversifikācijas programmu, AMO Plant ir uzsācis Āfrikas valstu tirgiem pilnībā adaptētu Baltkrievijas traktoru МТЗ-92Е montāžu. Īsā laika posmā uzņēmums ieviesa savu izstrādni – vienkāršotu traktora virsbūvi. Visas šīs izstrādnes detaļas un mezgli tiek ražoti Latvijā, informē ražotnes pārstāvis.

Uzņēmums AMO Plant ir dibināts 2005.gadā. Uzņēmuma akcionāri ir: Maskavas valdība, AS AMO ZIL, Jelgavas dome un AS «Ferrus». Kopējais investīciju apjoms uz šo brīdi sastāda aptuveni 30 milj. eiro. Pašlaik rūpnīcā ir nodarbināti 60 darbinieki. Galvenais ražošanas process – auto izstrādājumu montāža. Tehnoloģijas elastība un daudzpusība ļauj vienlaicīgi komplektēt dažādu tehniku. Ņemot vērā labvēlīgo tirgus konjunktūru par bāzes virzienu tika izvēlēta autobusu ražošana.

Svarīgākais