Alkohola ražotāju un tirgotāju apvienības (ARTA) biedri aicina ievērot vienlīdzības principu valsts politikā attiecībā uz visa veida alkoholiskajiem dzērieniem, tajā skaitā - ievērot vienādus reklāmas ierobežojumiem; piemērot palielinātu akcīzes nodokļa likmi stiprajam alum virs 6% un ieviest vienādu akcīzes likmi visiem alkoholiskajiem kokteiļiem (arī tiem, kas veidoti uz alus bāzes).
Lai apturētu turpmāku nodokļu ieņēmumu lejupslīdi un atgrieztu nodokļu ieņēmumus 2008.gada līmenī, ARTA biedru kompānijas aicina samazināt akcīzes nodokli stiprajam alkoholam un vīnam par 20%.
Kārtējā publiskotā valsts ieņēmumu statistika par 2010.gada 3 mēnešiem norāda, ka vienīgā alkoholisko dzērienu grupa, kurā pieaug realizācija un attiecīgi nodokļa ieņēmumi valstij, ir alus. Akcīzes nodokļa ieņēmumi no alus pārdošanas 2010.gada trijos mēnešos ir palielinājušies par 66%, salīdzinot ar 2009.gadu. "Šī tendence turpinās un apliecina lēmuma pareizību, jo alus necieš no nelegālā tirgus viltojumiem un kontrabandas, un, pat neskatoties uz akcīzes celšanu alum pagājušajā gadā, saglabā nemainīgi pieaugošus realizācijas rādītājus", uzsver ARTA valdes priekšsēdētājs Vitolds Bremmers.
Akcīzes nodokļa ieņēmumi no citu alkoholisko dzērienu pārdošanas, savukārt, turpina lejupslīdi. Situāciju pasliktina nelegālo dzērienu vieglā pieejamība un vājā apkarošana valsts politikas līmenī.
ARTA biedri pauž viedokli, ka secinājumi ir acīmredzami un iezīmē skaidru virzību, kādā jāveido valsts ekonomiskā politika alkoholisko dzērienu jomā:
Akcīzes palielinājums par 40% stiprajam alkoholam un vīnam pagājušajā gadā nav nesis gaidītos akcīzes ieņēmumus valstij, jo šī segmenta dzērienu realizācija turpina kristies un cieš no nelegālās un kontrabandas produkcijas augošā īpatsvara. Lai izbeigtu valsts zaudējumus un atgrieztu ieņēmumus vismaz 2008.gada līmenī , jāsamazina akcīze stiprajam alkoholam un vīnam par 20%;
Tā kā jebkurš alkohols ir un paliek alkohols, kura bezatbildīga lietošana ir kaitīga veselībai, ARTA ierosina piemērot stiprajam alum virs 6% tādu pašu akcīzes nodokļa likmi, kāda tā ir vīniem, raudzētajiem dzērieniem un starpproduktiem ar absolūta alkohola saturu līdz 15 tilpumprocentiem, jo tirgū pieejams arī alus ar absolūtā spirta saturu 10-13%, un alus realizācijas apjomiem ir tendence pieaugt.
Piemērot vienādu akcīzes likmi visiem alkoholisko dzērienu kokteiļiem - arī uz alus bāzes gatavotajiem, kas īpaši iecienīti jauniešu vidū, un jāuzskata par tādu pašu alkoholisko dzērienu, kā jebkurš cits.
"Politiķiem un ekonomistiem ir pēdējais laiks izdarīt secinājumus, kā pārstāt zaudēt ieņēmumus, ko var iegūt, pārskatot akcīzes likmi alkoholam pašreizējā tirgus situācijā kad nelegālais dzērienu tirgus Latvijā veido ap 40% no kopējā," pauž ARTA biedru kompānijas.