Vides aizsardzības klubs neatbalsta Rīgas domes Pārdaugavas apbūves plānus

Vides aizsardzības klubs 9. decembrī aicina rīdziniekus piedalīties Rīgas Domē notiekošajā Torņakalna teritorijas detālplānojuma sabiedriskajā apspriešanā un projekta "Rīgas brīvostas savienojums ar Via Baltica dienvidu ievadu Rīgā posmā no Raņķa dambja, Vienības gatves, Buru ielas līdz Mūkusalas ielai" publiskajā apspriešanā.

Iepazīstoties ar abām iecerēm Vides aizsardzības klubs uzskata, ka abi projekti esošajās redakcijās kopumā nebūtu atbalstāmi. Pirmkārt, neiebilstot pret ieceri attīstīt Torņakalnā jauno Rīgas administratīvo centru un Universitātes "pilsētiņu", uzskatām, ka tad "Via Baltica" ievads šai teritorijā nebūtu atbalstāms, jo galvenais kādēļ tas tiek veidots ir iecere atslogot pilsētas centru no ostas transporta. Taču pārceļot transportu uz Daugavas kreiso krastu tas savukārt tiktu novirzīts uz iecerēto jauno administratīvo centru.

Otrkārt, konkrētais "Via Baltica" transporta ievads ir tikai pagaidu ievads, kas izmaksās 50-60 milj. latu, vēlāk šo ievadu iecerēts aizvietot ar tā saucamo "rietumu ievadu".

Treškārt, šim pagaidu transporta ievadam apspriešanai piedāvātajā pirmajā variantā paredzēts nojaukt 11 daudzdzīvokļu ēkas, otrajā variantā - 6 daudzdzīvokļu ēkas.

Ceturtkārt, tiks zaudētas Pārdaugavai būtiskas zaļās teritorijas, neparedzot nekādu zaļo teritoriju ierīkošanu citā vietā. Kopš 80.gadiem Rīgā nav izveidots neviens jauns parks. Torņakalna dārziņu teritorijas vietā paredzētās jaunās Universitātes "pilsētiņas" un Rīgas administratīvā centra plānā nav paredzēts saglabāt nekādu būtisku zaļo teritoriju kā skvēru vai parku. Turklāt pagaidu transporta ievada ierīkošanai paredzēta Slokas ielas nobīde cauri Uzvaras parkam (120 m) uz Bāriņu ielas pusi.

VAK darbību atbalsta Islande, Lihtenšteina un Norvēģija EEZ finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta ietvaros, un Latvijas valsts ar Sabiedrības integrācijas fonda starpniecību.

Svarīgākais