Katrs sestais Latvijas iedzīvotājs pērn pirmoreiz izmēģināja pārtikas iegādi internetā

2020. gadā e-veikalos biežāk sākuši iepirkties 9% iedzīvotāju, bet nepilni 5% tos izvēlējušies lielākajai daļai savu pirkumu ‒ tas ir teju divreiz vairāk nekā 2019. gadā.
25.01.2021. Portāls ZiniCenu.lv
 
Maxima veikals, ZiniCenu ©Maxima

Pandēmija strauji paātrinājusi sabiedrības un ekonomikas digitalizācijas procesu. Tā rezultātā 2020. gadā e-veikalos biežāk sākuši iepirkties 9% iedzīvotāju, bet nepilni 5% tos izvēlējušies lielākajai daļai savu pirkumu ‒ tas ir teju divreiz vairāk nekā 2019. gadā, liecina “Maxima mazumtirdzniecības kompass” pētījuma dati. Katrs sestais jeb 6,5% respondentu attālināto iepirkšanos pērn izmēģinājuši pirmo reizi.

Priekšroku pārtikas iegādei internetā pagājušogad pārsvarā devuši rīdzinieki (13%), kā arī Vidzemes un Kurzemes iedzīvotāji (5%). Pērn pieprasītākie produkti iegādei tiešsaistē bijuši augļi, dārzeņi, svaigā pārtika (gaļas un piena produkti), kā arī bērnu un mājsaimniecības preces.

“Pēdējā gada laikā e-komercijas nozare piedzīvojusi strauju attīstību, piedāvājot arvien plašāku interneta veikalu izvēli, kā arī dažādojot iepirkšanās pieredzi ar tādām jaunām funkcijām kā bezkontakta pārtikas piegādi vai sakomplektētu pārtikas grozu izņemšanu veikalā.

Tas padarījis iepirkšanos tiešsaistē par daudz drošāku un ērtāku alternatīvu vairākām iedzīvotāju grupām, piemēram, ģimenēm ar bērniem. Vienlaikus lielākā iedzīvotāju daļa joprojām dod priekšroku klātienes produktu iegādei, jo drošas iepirkšanās un paātrinātu tehnoloģisko risinājumu uzplaukums padarījis arī klātienes iepirkšanos digitāli attīstītāku - pircēji arvien biežāk izvēlas veikt pirkumus pašapkalpošanās kasēs un maksāt par pirkumiem ar bezkontakta norēķiniem,” stāsta Jeļena Popjonoka, „Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta direktore. Eksperte piebilst, ka uzņēmuma dati liecina, ka decembrī vairāk nekā 100 000 klientu vienas dienas laikā veikuši pirkumus ar bezkontakta risinājumu starpniecību, savukārt 44% pirkumus veica pašapkalpošanās kasēs tajos veikalos, kur tās ir uzstādītas.

Sekojot līdzi laikmeta garam un pielāgojoties pircēju vēlmēm, viens no lielākajiem pārtikas tirgus dalībniekiem - interneta veikals “Barbora” - 2020. gadā atvēra 33 jaunus preču saņemšanas punktus “Maxima” veikalos visā Latvijā. Turklāt to pieaugums ir pamatots - aizvadītā gada decembrī “Barbora” klientu skaits ir četrkāršojies, savukārt veikto pasūtījumu skaits pieaudzis trīskārši, salīdzinot ar šo pašu periodu 2019. gadā.

Ar “Maxima mazumtirdzniecības kompass” nozares apskatu “Produktu patriotisms - kurš ir patiesais labuma guvējs? Iedzīvotāji, ekonomika un vide” var iepazīties šeit: www.maxima.lv/par-uznemumu/kompass

Par nozares apskatu “Maxima mazumtirdzniecības kompass”:

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti sniedz savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm. Tas iznāk kopš 2017. gada un jaunākais apskats ir jau 12 pēc kārtas. Tas tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem. Pētījums tika veikts sadarbībā ar pētījumu centru SKDS 2020. gada septembrī. Tajā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

Jaunākajā apskatā īpaša uzmanība pievērsta produktu patriotisma tēmai, noskaidrojot iedzīvotāju iepirkšanās paradumus, izvēloties starp vietējiem un ārzemju produktiem.

 
 
Tiem, kas patlaban ir aktīvi darba tirgū, ir cerības uz algas pielikumu. Arī darbaspēka trūkums gandrīz visās nozarēs patlaban rada spiedienu uz darba devējiem paaugstināt algas, Dainis Gašpuitis, SEB bankas ekonomists