Iedzīvotāji turpina iepirkties atbildīgi un apmeklē veikalu retāk

Jau novembrī cilvēki uz veikalu nāca retāk, kā arī vairāk izmantoja tieši attālinātas tirdzniecības iespējas www.barbora.lv. Pircēju skaits šajā platformā audzis pat 3 reizes.
13.01.2021. Zini Cenu
 
Roku dezinfektors veikalā Maxima, ZiniCenu ©Maxima

Aizvadītajā gadu mijā, pastiprinoties drošības pasākumiem, "Maxima" veikalos visā Latvijā vērojams nozīmīgs klientu skaita kritums. Decembrī klientu intensitāte veikalos samazinājusies vidēji par 21%, turklāt lielajos tirdzniecības centros esošajos "Maxima" veikalos samazinājums mērojams līdz pat 72% apmērā. Tāpat 2021.gada pirmajās nedēļās vērojams, ka iedzīvotāji turpina iepirkties atbildīgi un apmeklē veikalu retāk, klientu intensitātei mazinoties vēl vairāk - par 24%, salīdzinot ar identisku periodu pērn.

"Ierobežojošo pasākumu mērķis tirdzniecībā bija panākt cilvēku intensitātes mazināšanu veikalos, kas veiksmīgi izpildīts - ievērojami krities klientu skaits. Svarīgi uzsvērt, ka cilvēku intensitāte ievērojami samazinājās jau laikā, kad tika izsludināta otra ārkārtas situācija valstī, t.i., jau novembrī cilvēki uz veikalu nāca retāk, kā arī vairāk izmantoja tieši attālinātas tirdzniecības iespējas www.barbora.lv. Pircēju skaits šajā platformā audzis pat 3 reizes. Tas nozīmē, ka cilvēki uz mūsu veikaliem dodas tiešām iegādāties svarīgāko, lieki laiku veikalā nepavadot un kopumā ļoti atbildīgi izturas pret savu un apkārtējo iedzīvotāju veselību un drošību. Lai saglabātu cilvēku zemo intensitāti savos veikalos, esam pārplānojuši apjomīgās reklāmas kampaņas," stāsta SIA "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule.

Kā liecina uzņēmuma dati, 2020.gada pirmajos divos mēnešos, janvārī un februārī, novērojams klientu skaita pieaugums teju par 10%, savukārt turpmākos mēnešos līdz ar Covid-19 raisītajām izmaiņām, cilvēku skaits pakāpeniski samazinājies. Pavasarī (martā, aprīlī un maijā) veikalus apmeklējuši attiecīgi par 10%, 27% un 15% mazāk. Savukārt vasaras mēnešos klientu skaita kritums nav bijis tik straujš un samazinājies attiecīgi par 8% un 3%. Sākoties rudens periodam, klientu skaita samazinājums novembrī jau bija 3 reizes lielāks kā vasarā. Pēc vēl striktāku ierobežojumu ieviešanas, klientu skaits decembrī samazinājies vidēji par 21%, un šī gada pirmajās divās nedēļās vidējā klientu intensitāte samazinājusies vēl vairāk - pat par 25%.

Jau ziņots, ka "Maxima Latvija" jau pie esošajiem teju 40 Covid-19 vīrusa izplatības ierobežošanas pasākumiem aizvien turpina ieviest jaunus arī paši pēc savas iniciatīvas, kā arī vadoties pēc valdības rīkojumiem, lai veikalu apmeklējums klātienē būtu vēl drošāks, piemēram, ieviešot jaunu pakalpojumu "Skenē pats!", kas ļauj klientam pašam skenēt preces, ievietojot tās uzreiz maisiņā un pēc tam jau maksāšanu veicot ar telefonu vai maksājuma karti atsevišķā zonā, neizņemot preces no maisiņa.

 
 
Tiem, kas patlaban ir aktīvi darba tirgū, ir cerības uz algas pielikumu. Arī darbaspēka trūkums gandrīz visās nozarēs patlaban rada spiedienu uz darba devējiem paaugstināt algas, Dainis Gašpuitis, SEB bankas ekonomists