Skandalozi: TO MĀCA SKOLĀ: Jārēķina, cik ābolu aug ozolā 118 komentāri
 
Skandalozi

TO MĀCA SKOLĀ: Jārēķina, cik ābolu aug ozolā

 
F64

Sociālajā tīklā facebook Alise Liepiņa publicējusi jancīgu matemātikas uzdevumu, kas bija jāpilda skolēniem darba burtnīcā.

Uzdevums ir šāds: Ozolam ir 12 zari. Uz katra zara aug trīs āboli. Cik ābolu pavisam aug ozolā?

Ieraksts izpelnījies gana daudz komentāru - vieni šo uzdevumu uztver kā joku, citi ir pikti par ko, ko tad īsti skolā bērniem māca.

Andris Andersons: Šajā ģenētiski modificēto produktu laikmetā tas tik smieklīgi vairs neliekas!

Arnis Blodons: Jautājums ir bioloģijā vai matemātikā? Vai loģikā? No tā arī atbildes versijas

Aldis Upmalis: Skolotājam, kurš pilsētas bērnam uzdevis šādu jautājumu, vajadzētu zināt. Pilsētā āboli aug "Maksimā" un Centrāltirgū. Un tagad bērns zinās, ka arī ozolos aug...

Normunds Vīksna: Visus šos uzdevumus apstiprina IZM, tad kādus deģenerātus tur pieņem darbā?

Anna Kovaļevska: Ja tā ir matemātika, tad truli jāskatās uz cipariem, vienalga kas par koku un kādi augļi. Bet no loģiskās puses, ja bērns uzrakstītu, ka ozolā āboli neaug, gan jau būtu nepareizi...

Anita Knāķe: ..šo uzdevumu risina topošais selekcionārs..viss ir (būs) pareizi! Maruta Powdrell Un tad domā...kāpēc bērni nezin no kurienes ir birkāni, āboli, kartupeļi. Pilnīgs marazms.

Juris Bickovskis: Man jau vispār patīk izglītības ministrijas pieeja. Turpat jau katru gadu kaut ko maina, jaunas grāmatas, katru reizi savādākas. Mājās fizikas uzdevumu krājums, kādus 50 gadu vecs. Ļoti pārdomāti izveidots. Kādēļ ir jāpārstaisa mācību literatūra, ja nemainās pati mācību viela? Kas vainas matemātikas grāmatām, pēc kurām mācījās pirms kara? Vai tad matemātika ir mainījusies? Pilnveidot un pielabot esošo, nevis katru reizi censties uztaisīt velosipēdu no jauna, tādai vajadzētu būt pieejai. Bet acīmredzot ir tā: Izglītības Ministrija- mums vajag atmazgāt pāris tūkstošus naudu, veidojam konkursu par matemātikas teksta uzdevumu izveidi. Jāni, Pēteri un tu Zariņ, jūs rakstat uzdevumus! Termiņš 3 dienas. Viss iesniegts apstiprināts, nauda sadalīta. Tikai stulbākais, ka ar tiem mēsliem māca bērnus. Man puikam 3 klasē matemātikas uzdevumu burtnīcā ir neiespējamie uzdevumi, neskaidrie uzdevumi, kur ir 6 iespējamie varianti. Un tas skaitās, ka ministrija dara savu darbu.... tikai žēl, ka algu nesaņem- par padarīto...

Komentāri [118]
#
hartijs 11.novembris 2017 21:43 atbildēt
Vai kur es laimīgs! Tikko iemācījos rakstīt, ŗēķināt,(lasīt nevajadzēja,to jau bērnudārzā mācēju), tā laidos prom no skolas, 4 izmocīju, iespundēja piektajā. Tā i nepabeidzu. Visu pārējo dzīve iemācīja. Tagad secinu, visu ko mācīja, nevienam nav vajadzīgs. Smadzenēm brīva vieta palika citām gudrībām.
 
#
andris 19.februāris 2017 17:01 atbildēt
kas tur dīvains, pat padomju laikā bij anekdote par dēlu un tēvu,,, puika prasa tēvam -vai no šīm sēkliņām izaugs apelsīnkociņš,tēvs paskatās un saka ,nu protams ,iestādīsi ,kopsi ,laistīsi un kociņš izaugs.Uz ko dēls atsaka tēvam-dīvaini gan ka no ābolsēklām izaugs apelsīn koks.
 
#
Leviathan 19.februāris 2017 14:36 atbildēt
Nu, vispār jau ir tāda lieta, kā tā sauktie "ozola āboli", kas nez kādu bioloģisko procesu deļ tiešām parādās ozola zaros kā ābolam līdzīgi biologiski veidojumi. Ēdami, protams tie nav un arī tipiskās ābola funkcijas nepilda, bet tiem ir gan kātiņš, gan galā esošs ābolam līdzīgs mīksts bumbulis. Viņi gan ir diezgan reti sastopami un noteikti ne 36 vienā ozolā. Bet pats ar tadu fenomenu esmu saskāries pat vairākkārt. Gan jau ka biologiem šajā sakarā savs vārds būtu sakāms.
 
#
Mamma 19.februāris 2017 14:01 atbildēt
Mans pirmklasnieks uzreiz pateica, ka ozolà aboli neaug! Normàls uzdevums!Par ko cepties??
 
#
Zelma 19.februāris 2017 13:26 atbildēt
Uz jumta sēdēja 12 zvirbuļi. Divus nošāva. Cik zvirbuļu palika uz jumta ?.....un tagad plosieties par necilvēcības mācīšanu bērniem....
 
Skatīt visus 118 komentārus >
Pievienot komentāru
Vārds *
Komentārs *
 
Custom creative templates for DoubleClick for Publishers