Otrdiena, 19.marts

redeem Jāzeps

arrow_right_alt Skandalozi

TO MĀCA SKOLĀ: Jārēķina, cik ābolu aug ozolā

© F64

Sociālajā tīklā facebook Alise Liepiņa publicējusi jancīgu matemātikas uzdevumu, kas bija jāpilda skolēniem darba burtnīcā.

Uzdevums ir šāds: Ozolam ir 12 zari. Uz katra zara aug trīs āboli. Cik ābolu pavisam aug ozolā?

Ieraksts izpelnījies gana daudz komentāru - vieni šo uzdevumu uztver kā joku, citi ir pikti par ko, ko tad īsti skolā bērniem māca.

Andris Andersons: Šajā ģenētiski modificēto produktu laikmetā tas tik smieklīgi vairs neliekas!

Arnis Blodons: Jautājums ir bioloģijā vai matemātikā? Vai loģikā? No tā arī atbildes versijas

Aldis Upmalis: Skolotājam, kurš pilsētas bērnam uzdevis šādu jautājumu, vajadzētu zināt. Pilsētā āboli aug "Maksimā" un Centrāltirgū. Un tagad bērns zinās, ka arī ozolos aug...

Normunds Vīksna: Visus šos uzdevumus apstiprina IZM, tad kādus deģenerātus tur pieņem darbā?

Anna Kovaļevska: Ja tā ir matemātika, tad truli jāskatās uz cipariem, vienalga kas par koku un kādi augļi. Bet no loģiskās puses, ja bērns uzrakstītu, ka ozolā āboli neaug, gan jau būtu nepareizi...

Anita Knāķe: ..šo uzdevumu risina topošais selekcionārs..viss ir (būs) pareizi! Maruta Powdrell Un tad domā...kāpēc bērni nezin no kurienes ir birkāni, āboli, kartupeļi. Pilnīgs marazms.

Juris Bickovskis: Man jau vispār patīk izglītības ministrijas pieeja. Turpat jau katru gadu kaut ko maina, jaunas grāmatas, katru reizi savādākas. Mājās fizikas uzdevumu krājums, kādus 50 gadu vecs. Ļoti pārdomāti izveidots. Kādēļ ir jāpārstaisa mācību literatūra, ja nemainās pati mācību viela? Kas vainas matemātikas grāmatām, pēc kurām mācījās pirms kara? Vai tad matemātika ir mainījusies? Pilnveidot un pielabot esošo, nevis katru reizi censties uztaisīt velosipēdu no jauna, tādai vajadzētu būt pieejai. Bet acīmredzot ir tā: Izglītības Ministrija- mums vajag atmazgāt pāris tūkstošus naudu, veidojam konkursu par matemātikas teksta uzdevumu izveidi. Jāni, Pēteri un tu Zariņ, jūs rakstat uzdevumus! Termiņš 3 dienas. Viss iesniegts apstiprināts, nauda sadalīta. Tikai stulbākais, ka ar tiem mēsliem māca bērnus. Man puikam 3 klasē matemātikas uzdevumu burtnīcā ir neiespējamie uzdevumi, neskaidrie uzdevumi, kur ir 6 iespējamie varianti. Un tas skaitās, ka ministrija dara savu darbu.... tikai žēl, ka algu nesaņem- par padarīto...