Reklāmraksti: Atvērta grāmata “Apavu vīrs” – stāsts par kurpju suņiem un mērķa sasniegšanu 3 komentāri
 
Reklāmraksti

Atvērta grāmata “Apavu vīrs” – stāsts par kurpju suņiem un mērķa sasniegšanu

 
Skatīt 17 bildes
Publicitātes foto
Publicitātes foto
Publicitātes foto
Publicitātes foto
Publicitātes foto
Publicitātes foto
Publicitātes foto
Publicitātes foto
Publicitātes foto
Publicitātes foto
Publicitātes foto
Publicitātes foto
Publicitātes foto
Publicitātes foto
Publicitātes foto
Publicitātes foto
Publicitātes foto
Publicitātes foto
 
Atvērta grāmata “Apavu vīrs” – stāsts par kurpju suņiem un mērķa sasniegšanu
1 / 17 Bildes 
 
 

Vai zinājāt, ka “Vidusmēra cilvēks dienā nostaigā 75 000 soļu, garas dzīves laikā 274 miljonus soļu, kas ir vienāds ar zemeslodes apstaigāšanu sešas reizes.”? Tā grāmatā “Apavu vīrs”, kas ir autobiogrāfisks darbs, raksta Fils Naits, kompānijas Nike dibinātājs. Viņš grāmatā dalās ar piedzīvoto, realizējot savu ideju par ideālajiem apaviem, stāsta par savu pieredzi uzņēmuma izveidē no nulles un izaicinājumiem mērķu sasniegšanā. Grāmatas atvēršanas svētkos ar savām sajūtām par izlasīto un savu ceļu uz mērķiem dalījās Latvijā un pasaulē labi zināmā skrējēja Jeļena Prokopčuka un pludmales volejbolists Aleksandrs Samoilovs, kā arī Rainers Tops, oficiālā Nike izplatītāja Baltijas valstīs vadītājs.

Jeļena Prokopčuka ar patiesu aizrautību stāstīja gan par savu pieredzi skriešanā un pārdomām par mērķiem, gan dalījās ar atziņām par grāmatā lasītajām un sev tuvākajām idejām: “Jāsaka - grāmatu izlasīju ar lielu baudu, un man tiešām bija interesanti. Patiesībā nebiju pārsteigta, ka aiz Nike zīmola stāv skrējējs. Jo tikai paši skrējēji var vislabāk zināt un saprast par saviem apaviem - kā vajag, cik vajag, un cik svarīgas ir skriešanas kurpes. Šī grāmata ir stāsts, kā traka ideja pārvēršas zīmolā, ko pazīst visa pasaule. Ar Nike sāku strādāt no 2000. gada, un man ir bijušas ļoti daudz skriešanas kurpes. Taču tikai tagad uzzinu, kādi ir bijuši cilvēki, kas manus apavus ir veidojuši, izdomājuši, izmēģinājuši... Viņu galvas ir strādājušas nemitīgi, lai atrastu īstāko un piemērotāko risinājumu. Tas bija šo cilvēku sapnis - ideālas kurpes. Grāmatu izlasīt būs interesanti arī jauniešiem, jo tieši jaunībā bieži mums ir tā sajūta - nesanāk, atmetīšu ar roku… Bet vajag iet uz priekšu, neskatoties ne uz ko. Protams, ka nebūs viegli, būs grūti, bet panākumi nenāk viegli.”

Jeļena kā sev vistuvāko citātu no Fila Naita grāmatas izvēlējusies šo grāmatas fragmentu: “Tu skrien un skrien, jūdzi pēc jūdzes, un tev nekad nav īsti skaidrs, kāpēc tu to dari. Tu saki sev, ka skrien, lai sasniegtu kādu mērķi, kādu enerģijas avotu, bet patiesībā tu skrien tāpēc, ka alternatīva - apstāšanās - tevi biedē līdz nāvei. Tajā 1962.gada rītā es sev teicu: lai visi citi sauc tavu ideju par traku, bet tu turpini tiekties uz to. Neapstājies. Pat nedomā par apstāšanos, līdz esi nonācis tur, un nedomā daudz par to, kur ir tur. Lai kas arī notiktu, neapstājies!

Jeļena stāsta arī par savu pieredzi, cik grūti ir bijis pieņemt dažādus lēmumus, lai sasniegtu labākos rezultātus: “Kad man bija 18 - 19 gadi, es trenējos, un man bija divi treniņi dienā, un jautājums - kāpēc to darīt? Es vienkārši jutu, ka apstāties nedrīkst. Jāiet tālāk, tālāk un tālāk. Tagad, pēc daudziem gadiem, varu godīgi teikt - tā bija pareizā ideja - neapstāties. Jāiet līdz galam un tikai uz priekšu. Vienalga, ka no malas tas izskatās traki. Arī Naits gribēja savu ideju realizēt un to izdarīja. Viņš to neizdarīja viens, bet kopā ar komandu. Tas ir ļoti svarīgi, ka tev blakus ir cilvēki, kas tev tic, palīdz… Naits ir laimīgs, jā, kā viņš raksta grāmatā - katram svarīga māja, sieva, bērni… bet katrs mēs šeit pasaulē gribam ko atstāt, un viņam tas ir izdevies - savu trako ideju realizēt.” Uz pasākumu Jeļena bija atnesusi arīdzan vienu no saviem savulaik iecienītākajiem Nike apavu modeļiem, kuru zole izveidota pateicoties uzņēmuma īpašnieku apņēmībai un trakajām idejām rast jaunus tehniskus risinājumus - šajā gadījumā izmēģinot pat vafeļu pannā liet gumiju. Ar ko tas beidzās, un cik vafeļu pannas iznīcinātas, līdz tika atrasts ideālais risinājums, katrs var izlasīt grāmatā, kur atrodams vēl ne mazums ārkārtīgi interesantu stāstu gan par zīmola veidošanu, gan apņēmību realizēt savu ideju, neskatoties ne uz ko.

Rainers Tops, oficiālā Nike izplatītāja Baltijas valstīs vadītājs, norāda, ka grāmata var kalpot kā iedvesma daudziem jaunajiem uzņēmējiem: “Mums apkārt ir daudz un dažādu zīmolu, lielu uzņēmumu, taču ikdienas steigā reti kurš aizdomājas, kā tad īsti šīs kompānijas ir kļuvušas tik lielas un atpazīstamas. Ir daudzi, kas mēģina uzsākt savu biznesu, taču tikai nedaudziem tas izdodas ar vērienu. Fils Naits savu karjeru sāka kā parasts, jauns cilvēks, kam bija traka ideja un apņēmība izaicināt sevi un darīt visu, lai iecerēto īstenotu. Mūsdienās mēs daudz runājam par jaunuzņēmumiem jeb start-up, Nike pirmsākumi ir viena cilvēka start-up. Faktiski tas ir stāsts par izvēli darīt ko jaunu, nebijušu un ar milzīgu apņēmību sasniegt savus mērķus.”

Savukārt Aleksandrs Samoilovs atzīst, ka nav domājis, ka grāmatu izlasīs tik ātri, un tā raisīs tik lielu interesi. “Kad man iedeva grāmatu, domāju - lasīšu pa diagonāli, lai būtu lietas kursā vispārīgi… taču pēc pirmajām 10-15 lapaspusēm sapratu - nereāli interesanti, nekāda lasīšana pa diagonāli… Šī grāmata nav tikai sportistiem, bet arī citiem. Piemēram, finansistiem, uzņēmējiem. Naits ir sporta fanātiķis, kas dzīvojis ar savu ideju par kurpēm, tāpat kā uzņēmuma līdzīpašnieks Bauermens. Viņi abi ir darījuši visu, lai piepildītu savus mērķus, kas izrādījušies svarīgi daudziem cilvēkiem visā pasaulē. Abi ir veikuši pētījumus, izmēģinājuši jaunas tehnoloģijas un mēģinājuši par savām idejām pārliecināt citus - bankas, tuviniekus, sabiedrību… Naits grāmatā pats saka, ka patiesībā nav mācējis pārdot savas kurpes, bet cilvēki tās ir pirkuši, jo uzticējušies viņa pārliecībai.”

Aleksandra Samoilova izvēlētais citāts atklāj, kas tad īsti ir kurpju suņi. “.. kurpju suns no galvas līdz papēžiem. ..par kurpju suņiem sauca cilvēkus, kas sevi pilnībā velta apavu radīšanai, pārdošanai, pirkšanai vai to dizaina veidošanai. Tie, kuri šajā nozarē bija iekšā līdz ausīm, jautro frāzi lietoja, lai aprakstītu citus uz mūžu saistītos, kas apavu tirdzniecībā bija nopūlējušies tik ilgi un smagi, ka jau domāja un runāja tikai par to. ..garas dzīves laikā (cilvēks nostaigā) 274 miljonus soļu, kas ir vienāds ar zemeslodes apstaigāšanu sešas reizes. ..kurpju suņi vienkārši vēlas būt daļa no šā ceļojuma. Kurpes ir viņu iespēja savienoties ar cilvēci. Kas var būt labāk, domāja kurpju suņi, kā ieeļļot eņģes, kas savieno katru cilvēku ar pasaules virsmu?”

Fila Naita grāmatu var iegādāties visās Jāņa Rozes grāmatnīcās, vai saņemt kā dāvanu, iepērkoties Nike veikalos T/c Spice un T/c Galerija Centrs.

Komentāri [3]
#
Edd 5.janvāris 2018 15:36 atbildēt
“Vidusmēra cilvēks dienā nostaigā 75 000 soļu... " te gan būs kāda kļūda. 75 000 soļu ir ap 40km... Tādu attālumu dienā nostaigā 1 no 1000.
 
#
Sandis K. 3.janvāris 2018 10:28 atbildēt
Sen vairs nepērku grāmatas- ir tak planšete un internets ērti un par velti
 
#
Mazā 14.decembris 2017 0:28 atbildēt
Ļoti interesanta,ja tā visi perk,bet vai arī ir citās grāmatnīcas. Gribētos jau tādu arī iegādāties.:-) :-)
 
Pievienot komentāru
Vārds *
Komentārs *
 
Custom creative templates for DoubleClick for Publishers