Trešdiena, 24.aprīlis

redeem Nameda, Ritvaldis, Visvaldis

arrow_right_alt Pasaulē

Klusi un patīkami dīzelīši

Jaunās paaudzes divlitru dīzelis pagaidām tiek uzstādīts vienīgi Insignia modelim, kuram drīzumā būs pieejams arī jaunais 1,6 litru dīzeļdzinējs © Publicitātes foto

Jaunās ekoloģiskās prasības dīzeļdzinēju konstruktoriem sagādā arvien lielākus izaicinājumus un sadārdzina šādu spēka agregātu pašizmaksu. Tomēr autoražotāji nepadodas un turpina strādāt pie pašaizdedzes dzinēju pilnveidošanas.

Pirms pusotra gada Opel izlaida 1,6 litru dīzeļdzinēju, kurš savas klusās un elastīgās darbības dēļ pat tika nodēvēts par čukstošu. Pērn tam pievienojās 1,3 litru dīzelītis, bet jaunās paaudzes dīzeļu saimes svaigākais papildinājums ir tikko prezentētais divlitru motors.

Jauno 2,0 CDTI tagad sāk uzstādīt Insignia, bet vēlāk tas būs pieejams arī minivenam Zafira Tourer, kabrioletam Cascada un citiem modeļiem. Insignia ar jauno 170 zirgspēku dīzeli un komplektā ar mehānisko sešpakāpju pārnesumkārbu ir visnotaļ patīkami un ērti vadāms auto. Kā Opel inženieri bija solījuši, jaunais četrcilindru motors darbībā ir ļoti elastīgs un kluss. Augsts griezes moments pieejams plašā apgriezienu diapazonā, un tas nozīmē, ka ikdienas satiksmē braukt ir viegli, jo pārnesumi nav bieži jāpārslēdz. Savukārt, ja nepieciešams paātrināties straujāk, tad atklājas, ka jaunā dīzeļa raksturs ir līdzīgs benzīnniekam, jo intensīva uzrāviena brīdis ar katru pārnesumu ir samērā ilgs. Tas nozīmē, ka motora sniegtos 170 zirgspēkus iespējams izbaudīt pilnīgāk. Maksimālais 400 ņūtonmetru griezes moments pieejams diapazonā no 1750 līdz 2500 apgr./min. Salīdzinot ar priekšgājēju, jaunā motora jauda pieaugusi par 4%, bet griezes moments paaugstinājies par 14%, un tieši tas ir jūtams. Insignia ar šo dzinēju līdz 100 km/h ieskrienas 9 sekundēs, bet deklarētais degvielas patēriņš jauktajā ciklā ir 4,5 litri uz 100 km. Dzinēja efektivitāte paaugstināta, uzlabojot sadegšanas kameras formu, pilnveidojot maināmās ģeometrijas ieplūdes sistēmu un izmantojot jaunu degvielas iesmidzināšanas sistēmu ar 2000 bāru spiedienu. Viena darba cikla laikā degviela cilindrā tiek iesmidzināta līdz pat 10 reižu. Turbokompresora un dzesētāja kompaktā konstrukcija ļauj ātrāk kāpināt spiedienu. Maināmas ģeometrijas turbīnas lāpstiņām tagad ir elektropievads, kas darbojas par 20% ātrāk nekā vakuumpievads, kāds bija agrāk. Tas tiešā veidā iespaido gāzes pedāļa atsaucību. Klusāku darbību sekmē dažādi motora konstrukcijā ieviesti papildu aizsargi, bet vibrāciju samazināšanai kalpo īpašas balansējošas vārpstas. 2,0 CDTI ECOTEC aprīkots ar BlueInjection tehnoloģiju, kurā tiek izmantots AdBlue šķidrums, līdzīgi kā tas ir daudziem modernajiem ekodīzeļiem. Tas nodrošina atbilstību stingrajām Euro 6 emisiju normām. Insignia ar jauno dīzeli nopērkama, sākot no 25 586 eiro. Drīzumā parādīsies arī versija ar automātisko pārnesumkārbu.

Jaunās paaudzes 1,6 litru CDTI čukstošais dīzelis nomainījis 1,7 litru agregātu, kā arī dažas mazāk jaudīgas iepriekšējā divlitru dzinēja versijas. Pirmais Opel modelis, kurš saņēma 1,6 litru CDTI (136 ZS/320 Nm), bija minivens Zafira Tourer, taču drīz vien šo motoru sāka uzstādīt arī Astra un Meriva. Tagad progresīvais 1,6 litru dīzelis pieejams arī kompaktajam krosoveram Mokka. Šāda auto cena Latvijā ir no 20 813 eiro, turklāt tas pieejams gan ar priekšpiedziņu, gan pilnpiedziņu, kā arī mehānisko vai automātisko pārnesumkārbu.