Māja: Negaidi, līdz sāksies locītavu kaites! Riska faktori un noderīgi padomi 1 komentāri
 
Māja

Negaidi, līdz sāksies locītavu kaites! Riska faktori un noderīgi padomi

 
Free-Photos/pixabay.com

Kaitinošs paradums - krakšķināt locītavas

Droši vien katrs būs sastapis kādu cilvēku, kurš mēdz krakšķināt roku pirkstu locītavas stresa situācijās, aiz garlaicības vai vienkārši tāpat aiz ieraduma, kas saglabājies kopš bērnības. Daudzi cilvēki domā, ka šādas darbības noved pie artrīta. Pētījumi to neapstiprina, tomēr krakšķināt locītavas nevajadzētu, jo ar laiku šis paradums vājina saites, kļūst nespēcīgāks plaukstas tvēriens, roka var sūrstēt. Reizēm notiek arī traumas, piemēram, krakšķinot pirkstus, var sastiept saites un pat izmežģīt īkšķi.

Glikozamīns un hondroitīns profilaksei

Eiropā jau vairāk nekā pusgadsimtu pazīstams glikozamīns, ko lieto uztura bagātināšanai, rūpējoties par locītavu veselību. Dabā glikozamīns vai tā atvasinājumi ir sastopami daudzos dzīvos organismos - baktēriju šūnu sieniņās, sēnēs, vēžveidīgo dzīvnieku hitīna apvalkos, haizivju, vistu un liellopu skrimšļos u.c. Cilvēka organismā glikozamīns vai tā polimēri atrodami gandrīz visos audos, bet visvairāk - locītavu skrimšļos. Glikozamīns piedalās locītavu virsmu, cīpslu, saišu, sinoviālā šķidruma, ādas, nagu, sirds vārstuļu, asinsvadu, kuņģa un zarnu trakta, elpceļu un urīnceļu gļotaino sekrētu veidošanā. Tas nodrošina locītavu skrimšļa elastību un mehānisko izturību, uzlabo locītavu virsmu slīdamību; labvēlīgi ietekmē arī skrimšļa šūnu vielmaiņu, tā aizkavējot vai pat pārtraucot artrīta attīstību. Izplatītākās problēmas, kuru profilaksei glikozamīns tiek ieteikts, ir saistītas ar locītavu skrimšļa bojājumiem, nolietošanos, kā arī lielām slodzēm. Cilvēki, kuriem jau ir locītavu problēmas, var lietot glikozamīnu paralēli ārsta nozīmētajai terapijai, arī pēc operācijām, lai veicinātu brūču dzīšanu, jo glikozamīns ir vajadzīgs hialuronskābes sintēzei, kas savukārt nepieciešama dzīšanas procesiem. Par efektīvu atzīta glikozamīna kombinācija ar hondroitīnu. Tas ir dabisks polimērs, kas atrodams skrimšļu audos un saistaudos. Izteikts pieņēmums, ka hondroitīns palīdz uzturēt skrimšļa elastību, kā arī atveseļot bojāto skrimsli un neitralizēt vielas, kas veicina skrimšļa noārdīšanos. Jāņem vērā, ka glikozamīns un hondroitīns jālieto kursa veidā, lai panāktu vēlamo efektu.

Lai locītavas būtu veselas:

  • Centieties normalizēt ķermeņa masu, kas locītavām rada papildu slodzi.

  • Dodiet locītavām gan darbu, gan atpūtu.

  • Necilājiet un nenesiet smagumus, to pārvietošanai izmantojiet palīgierīces.

  • Valkājiet ērtus apavus ar mīkstām zolēm.

  • Katru dienu staigājieties vismaz pusstundu.

  • Nodrošiniet locītavām veselīgas kustības - peldiet, brauciet ar velosipēdu.

  • Palutiniet locītavas ar ūdens procedūrām, masāžu, siltu vannu.

  • Nepakļaujiet locītavas aukstuma un mitruma ietekmei.

  • <
  • 2 / 2
Komentāri [1]
#
Garāmejot 14.septembris 2017 0:48 atbildēt
Varētu ieteikt biežāk staigāt pa mežu . Ejot pa mežu nepārtraukti mainās kāju pēdu stāvoklis , jo meža takas nav līdzenas un tāpēc veidojas dažāds ķermeņa stāvokļa noslogojums kāju locītavām un arī mugurkaulam . :)
 
Pievienot komentāru
Vārds *
Komentārs *
 
Custom creative templates for DoubleClick for Publishers