Ceturtdiena, 19.oktobris
Māja | 20.jūlijs, 21:51
Zenta Sokolova

Kā nepārēsties pie grila

Ja cilvēks nolēmis ēst veselīgi un mēreni vai varbūt uzsācis tievēšanu, tad pikniks vai ballīte dārzā pie grila var kļūt par lielu pārbaudījumu. Kārdinoša ceptas gaļas smarža, dažādas mērces, siers, salāti ar majonēzi, nereti arī konditorejas izstrādājumi...

Visi saujām vien ēd našķus un uzdzer alu vai saldos gāzētos dzērienus, neraizējoties ne par uztura veselīgumu, ne par kalorijām. Lai turētos pretī kārdinājumam, var izmēģināt vairākas «stratēģijas».

Netaisnojieties. Šādā pasākumā parasti ir kāds, visbiežāk pats namatēvs vai namamāte, kas uzskata par savu pienākumu nepārtraukti viesiem kaut ko piedāvāt, sekot, lai neviens šķīvis ne mirkli nebūtu tukšs, vai pat bez kādas vaicāšanas vienkārši uzkraut jaunas un jaunas porcijas. Stingri un noteikti sakiet viņiem «nē, paldies!» un neielaidieties skaidrojumos, ka esat jau paēduši vai ka rīt no rīta jums būs grūti pavingrot, vai arī ka jūs mēģināt ēst veselīgi. Nedodiet iespēju ielaisties diskusijās un klāstīt pretargumentus.

Meklējiet to, kas veselīgs. Svaigie dārzeņi, zaļumi un augļi šādos pasākumos bieži vien kalpo tikai kā maznozīmīga piedeva, arī vientuļš arbūzs nīkst galda stūrī, pievilinot lapsenes. Dāsni piekraujiet šķīvi ar visām šīm lietām - neviens nevarēs pārmest, ka tas ir tukšs. Ja zināt, ka šādu produktu galdā var arī nebūt, atnesiet tos līdzi paši.

Iepriekš paēdiet. Ja cilvēks ir izsalcis, viņam nākas daudz grūtāk turēties pretī kārdinājumam, pat ja neviens neuzbāžas ar nevēlamu ēdienu.

Malkojiet daudz ūdens. Tas var būt negāzēts vai gāzēts, ar kādu augļa šķēlīti vai piparmētras zariņu. Mazāk paliks vietas alkoholam, un būs arī vieglāk kontrolēt ēdiena porcijas lielumu.

SCANPIX

Lieciet akcentu uz komunikāciju. Izmantojiet kopā sanākšanu, lai patērzētu ar citiem, iesaistieties dažādās viesību aktivitātēs, novēršot uzmanību no cienasta.