Ceturtdiena, 28.marts

redeem Ginta, Gunda, Gunta

arrow_right_alt Rīgā \ Satiksme

Tauta sāk "cepties" par metro izbūves ieceri Rīgā

© F64

Īstu "vētru ūdensglāzē" ir radījusi atgriešanās pie padomju laiku ieceres par metro izbūvi zem Rīgas. Sociālajos tīklos šobrīd notiek batālijas par to, kas būtu ieguvēji no metro būvniecības un kādi satiksmes problēmu risinājumi galvaspilsētai tomēr būtu racionālāki.

Portāls "Manabalss.lv" sācis parakstu vākšana par padomju laikos iecerētās Rīgas metro sistēmas izveidošanu.
Balsu vākšanas pietiekumā norādīts, ka brīdī, kad "Latvijas kopējais ceļu stāvoklis nemitīgi pasliktinās, bet reģistrēto automobiļu skaits konstanti pieaug, ir vitāli svarīgi domāt par Latvijas svarīgākā komerciālā centra transporta sistēmas nākotni". Aktīvisti aicina atgriezties pie diskusijas par Rīgas pazemes sabiedriskā transporta sistēmas izveidi, par pamatu ņemot 1970. gadā aizsāktos, bet nekad nerealizētos plānus, kas paredzēja 33 staciju izbūvi uz trīs metro līnijām.
Tikmēr soctīklu lietotāji šo ideju sauc par utopisku, pārlieku dārgu un ekonomiski nepamatotu. Daudzi norāda, ka Rīgas iedzīvotāju skaits ir pārāk mazs, lai būvētu metro.

twitter

Ilze Peimane Manuprāt, Rīgas metro šodien ir utopija un tam var uzmanību nepievērst. Atliek vien parēķināt un parakstījušamies pajautāt, vai viņi būs gatavi izmantot metro par tādu cenu un, visticamāk, jautājums tiks noņemts no dienaskārtības.

(Eiropas pilsētas, kurās ir izbūvēts metro)

Tāpat soctīklos izskan arguments, ka ir bezatbildīgi runāt par metro, jo Rīgā ir nesakārtotas daudzas citas satiksmes problēmas. Sākotnēji vajagot pievērsties dzelzceļa integrācijai kopējā sistēmā, arī bedrainā ielu seguma sakārtošanai.

Kaspars Zandbergs Ja būvēs metro, tad Rīgas ielas būs bedrainas vēl 100 gads. Paskatieties, kā viens štrunta Dienvidu tilts jau vairāk nekā 15 gadus ielu remontus ir atstājis otrā plānā. Ja 2000. gadu sākumā remontēja vairāk nekā 1 000 000 kvadrātmetru ielu, tad pēc DT idejas sākuma vairāk par 200-300kvm neesam tikuši.
Toms Kohs Rīgas metro ir tas pats, kas Daugavas racēju projekts.
Jānis Mārtiņš Skuja Atliks ieķīlāt Bemhena ūsas un Ušakova brilles, tad viss būs... :D
Tikmēr tie aktīvisti, kuri aizstav metro ieceri, uzsver, ka metro atslogotu ielu satiksmi un sekmētu velo kustību.
Viesturs Viesturs Rīgas metro Rīgas veloinfrastruktūru ietekmēs ļoti pozitīvi. Ierīkojot metro, atsevišķas auto joslas un centra ielas varēs atdot velosipēdistiem un gājējiem. Arī stacijas un metro vagoni būtu jāpiemēro velosipēdistu pārvadāšanai.
Viesturs "Jāsalabo dzelzceļš" Krūmiņliepa Kad Rīga spēs savest kārtībā esošo sabiedrisko transportu un integrēt elektrovilcienus pilsētas tīklā, tikai tad es ticēšu, ka Rīga spētu labi izpildīt metro ieviešanu.
Jānis VanagsNormāls Park&Ride + biežāk un ātrāk vilciens no reģioniem, lai sanāk lētāk un ērtāk ar sabiedro braukt uz Rīgu un pārvietoties pa to.
Pēteris Krišjānis Rīgai vajag jūtami labāku sab.trans. sistēmu, lai tā augtu. Tas gan nenozīmē uzreiz rakties pazemē. Vai nu jācer ka uzlabota vilciena satiksme to izdarīts, vai jāuzlabo tramvaji, utt.