Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Rīgā \ Satiksme

Nākotnē varētu spriest par velojoslu izveidi Brīvības ielā

© Vladislavs Proškins/ F64 Photo Agency

Rīgas domes Satiksmes departaments iespēju izveidot velojoslas Brīvības ielā no Gaisa tilta līdz Brīvības bulvārim izvērtēs pēc pilsētas centra apbraucamā loka izveides, pauda Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Pašreiz Brīvības iela pilda maģistrālās ielas funkciju - ir liela transportlīdzekļu un sabiedriskā transporta intensitāte. Ņemot vērā apkārtējo ielu tīklu, Brīvības ielai nav alternatīvu un nav iespējama plūsmas novirzīšana uz citām ielām.

Satiksmes departaments norāda, ka velojoslu ieviešana nedrīkst būtiski pasliktināt sabiedriskā transporta kustību, kā arī pārējiem transportlīdzekļiem radītajiem traucējumiem ir jābūt samērotiem ar apkārtējo ielu tīklu iespējām nodrošināt normālas satiksmes norisi.

Brīvības ielas nozīme un funkcija samazināsies pēc pilsētas centra apbraucamā loka izveides - iztrūkstošo Austrumu maģistrāles posmu izbūves, kā arī citu vērienīgu projektu realizācijas, kas novirzīs satiksmi no pilsētas centra. Pēc šo projektu realizācijas departaments noteikti izvērtēšot iespēja uzlabot pārvietošanos ar velosipēdiem šajā Brīvības ielas posmā

Ģirts Ozoliņš, F64 Photo Agency

Tāpat departaments norāda pašreiz Brīvības ielas platums neesot pietiekams, lai, neveicot ielas pārbūvi, izveidotu nepārtrauktu velojoslu visā garumā no Gaisa tilta līdz Brīvības bulvārim. Atsevišķi Brīvības ielas posmi esot pārāk šauri, lai nodrošinātu satiksmei nepieciešamo joslu platumu un vēl ierīkotu normatīviem atbilstošas velojoslas.

Jau ziņots, ka pilsētvides aktīvisti jūnijā vietnē "manabalss.lv" plāno sākt parakstu vākšanu par velojoslu un sabiedriskā transporta ierīkošanu Rīgā, Brīvības un Stabu ielās, aģentūrai LETA sacīja pilsētvides aktīvists Māris Jonovs.

"Nav pretargumentu, kāpēc lai to nedarītu, jo vietas te pietiek visiem. Velojosla un sabiedriskā transporta josla Brīvības ielā atvieglotu pārvietošanos gan gājējiem, jo riteņbraucēji vairs nebrauktu pa ietvēm, gan riteņbraucējiem. Tāpat arī sabiedriskajam transportam vairs nebūtu jāstāv sastrēgumos. Savukārt, sašaurinot autotransporta joslas, būtiski uzlabotos satiksmes drošība, jo patlaban auto pa Brīvības ielu pārvietojas ar vairāk nekā 60 kilometru stundā lielu ātrumu," stāstīja Jonovs.

Tāpat ziņots Austrumu maģistrāles posma "Ieriķu iela - Vietalvas iela" būvprojekta nodošanas termiņš ir šī gada jūlijs, kas nozīmē, ka 2018.gadā varētu tikt sākti būvdarbi.