Trešdiena, 24.aprīlis

redeem Nameda, Ritvaldis, Visvaldis

arrow_right_alt Rīgā \ Rīgas domē

Bāreņi-studenti Rīgas sabiedriskajā transportā brauks bez maksas

© Kaspars Krafts, F64 Photo Agency

Rīgā bāreņi līdz 24 gadu vecumam, kuri studē augstskolā vai koledžā, sabiedriskajā transportā varēs braukt bez maksas, paredz Rīgas dome šodien pieņemtie grozījumi domes saistošajos noteikumos.

Grozījumi paredz, ka līdz ar Rīgas daudzbērņu ģimeņu reģistra ieviešanu tas tiks izmantots kā pamats braukšanas maksas atvieglojumu piešķiršanai sabiedriskajā transportā.

Tāpat grozījumi paredz, ka tajos mikroautobusos, kuri turpmāk kursēs pa nerentablākajiem SIA "Rīgas satiksme" maršrutiem, atlaides iedzīvotāji varēs izmantot tāpat kā standarta transporta līdzekļos.

Kā deputātiem pastāstīja Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins, grozījumi galvenokārt nepieciešami, lai optimizētu transportlīdzekļu atbilstību cilvēku daudzumam. "Šobrīd ar mikroautobusiem ir aizstāti jau trīs maršruti," teica Jakrins.

Kā prognozē departaments, tā kā ieviešot daudzbērnu ģimeņu reģistru tiks noteikti stingrākas prasības atlaižu saņemšanai, vecāku skaits, kuri šajā reģistrā reģistrēti, varētu samazināties.

Jautājuma skatīšanas laikā deputāts Jurģis Klotiņš jautāja par to, vai dome kompensēs izdevumus "Rīgas mikroautobusu satiksmei" par to pasažieru pārvadāšanu, kuriem pienāksies atlaides, uz ko Jakrins atbildēja apstiprinoši.

Deputātu Sandi Riekstiņu (JKP) interesēja tas, cik daudz dome ietaupīs šādi optimizējot maršrutus, un tas, vai RMS nopelnīs saņemot kompensācijas no pašvaldības. Uz šiem jautājumiem departamenta vadītājs konkrētu atbildi sniegt nevarēja.

Jautājuma skatīšanas procesā deputāti bija iesnieguši četrus priekšlikumus izmaiņām, piemēram, Rīgas domes deputāte Linda Ozola (JKP) rosināja šos atvieglojumus piešķirt arī Rīgas Bāriņtiesas locekļiem. Neviens no priekšlikumiem atbalstīts netika.

Kā vēstīts, atsevišķos "Rīgas satiksme" nodrošinātajos maršrutos turpmāk pasažieru pārvadāšana tiks nodrošināta ar mikroautobusiem, aizstājot trolejbusus un autobusus. Izmaiņas, galvenokārt, skars tos maršrutus, kuri kursē uz attālākiem pilsētas nostūriem un kuri ir nerentabli mazā pasažieru skaita dēļ.