Ceturtdiena, 28.marts

redeem Ginta, Gunda, Gunta

arrow_right_alt Rīgā \ Rīgas domē

Rīgas brīvosta turpmāk stingrāk monitorēs termināla darbu

© Lauris Aizupietis, F64 Photo Agency

Rīgas brīvosta apņēmusies turpmāk stingrāk monitorēt ikviena termināla darbu un pārkāpumu gadījumā vainīgos saukt pie atbildības.

Ostas pārstāvji informēja, ka šodien Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš tikās ar atbildīgajiem Valsts vides dienesta (VVD) un Ostas policijas pārstāvjiem, kā arī Rīgas brīvostas teritorijā esošā uzņēmuma "Pars Terminal" vadību, lai pārrunātu situāciju saistībā ar Vecmīlgrāvī konstatēto smaku un lemtu par turpmāko rīcību.

Lai nodrošinātu efektīvāku procesu uzraudzību un kontroli, atbildīgie dienesti vienojās turpmāk ciešāk sadarboties, operatīvās informācijas apmaiņā iesaistot arī ostas uzņēmumus. "Rīgas ostas uzņēmumiem jāstrādā tā, lai maksimāli netraucētu iedzīvotājiem un neradītu apdraudējumu pilsētvidei. Lai gan jebkurš naftas produktu pārkraušanas process ir saistīts ar neliela inertās gāzes un kravas izgarojumu maisījuma no kuģa nonākšanu atmosfērā, būtiski, lai ikviens kravu pārkraušanas terminālis ievērotu visas vides prasības un noteikumus. Turpmāk vēl stingrāk monitorēsim ikviena termināla darbu, un pārkāpumu gadījumā vainīgie tiks saukti pie atbildības," uzsvēra Rīgas brīvostas pārvaldnieks Zeltiņš.

Rīgas brīvostā atzīmēja, ka ne vienmēr pārkraušanas operāciju laikā smakas ar uzņēmumiem pieejamajām mērierīcēm var konstatēt pašā terminālī. Tāpēc, jo ātrāk uzņēmums saņem informāciju par sūdzībām, jo savlaicīgāk iespējams atrast un novērst to cēloni.

Vienlaikus "Pars Terminal" paudis gatavību strādāt pie tehnoloģiskiem risinājumiem, lai perspektīvā kopumā varētu mazināt naftas produktu pārkraušanas rezultātā gaisā nonākošās smakas. Tāpat uzņēmums esot gatavs sadarboties ar VVD, nepieciešamības gadījumā veicot regulāras pārkraujamo naftas produktu sastāva analīzes, kā arī rūpīgi izvērtējot kravu pārkraušanas ātrumu, informēja uzņēmuma pārstāvji.

Lauris Aizupietis, F64 Photo Agency

Rīgas brīvostā atgādināja, ka saskaņā ar normatīvajiem aktiem B kategorijas atļaujas ostas uzņēmumiem izsniedz VVD, kurš kontrolē arī atļaujas nosacījumu ievērošanu. Regulāru gaisa piesārņojuma monitoringu diennakts režīmā visā ostas teritorijā veic arī Ostas policija. Ja rodas aizdomas par vides piesārņojuma gadījumiem, iedzīvotāji aicināti vērsties Ostas policijā, zvanot pa diennakts tālruni 67 090 777.

Kā ziņots, VVD 20.septembrī informēja, ka Vecmīlgrāvī konstatēto smaku izraisījuši kuģa kraušanas darbi "PARS termināls" teritorijā Kundziņsalā VVD Lielrīgas reģionālās vides pārvaldes inspektors, kopīgi ar Rīgas Brīvostas pārvaldes Ostas policiju apsekojot uzņēmumus, kas strādā Kundziņsalā un Bolderājā, konstatēja, ka naftas produktu iekraušana tiek veikta "PARS terminālī". Darbi esot notikuši maksimālā pārkraušanas režīmā, kas līdz ar vakar pilsētā valdošo rietumu vēja virzienu radīja smaku, kas izplatījās Vecmīlgrāvī. Tika veikti mērījumi un paņemti kuģī iekrauto naftas produktu paraugi. Ir sākta administratīvā lietvedība pret "PARS terminālu".

VVD uzņēmumam pieprasījis iesniegt informāciju par lietas apstākļiem un naftas produktu saturu. Pēc šīs informācijas saņemšanas un paņemto paraugu analīzes rezultātiem tiks lemts par attiecīgu soda mēru.

Tikmēr SIA "PARS termināls" noliedz vainu smakas izraisīšanā. Kā aģentūrai LETA skaidroja uzņēmuma valdes loceklis Aigars Reķis, pirmkārt, darbinieku un Ostas policijas klātbūtnē VVD vakar veica mērījumus un atzina, ka viss ir normas robežās. Arī vēlāk vakarā Ostas policija veica pārbaudi un pretenziju nebija. Otrkārt, pēc Reķa teiktā, VVD norādījis, ka pārkraušanas darbi notikuši maksimālā pārkraušanas režīmā, taču attiecīgajā piestātnē nemaz nav ierobežots pārkraušanas ātrums.

"PARS termināls" valdes loceklis klāstīja, ka jau iepriekš bijusi saruna ar VVD, kurā taujāts, ko uzņēmumam darīt, ja smaka rodas, un atbilde bijusi, ka jāsamazina pārkraušanas ātrums, kas arī esot darīts. Vienlaikus viņš atzīmēja, ka tādus gadījumus uzņēmumam konstatēt nav viegli. "Mēs to smaku [terminālī] tāpat jūtam. Nevaram izsūtīt 20 cilvēku pa perimetru, lai ošņa gaisu," pauda Reķis.