Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

"Taxify" uzskata, ka situācija lidostā grauj Rīgas tēlu

© F64

Viena no aizvadītā gada skaļākajām ziņām taksometru nozarē bija Rīgas lidostas "atvēršana", kas turpmāk ļauj šo zonu izmantot jebkuram taksometru pakalpojumu uzņēmumam. Taksometru izsaukšanas platformas Taxify pārstāvis Latvijā Juris Krūmiņš kritizē šo lēmumu, paužot viedokli, ka tas grauj Rīgas tēlu un rada haosu nozarē kopumā.

“Potenciālās negatīvās situācijas uzskatam par pārāk lielu risku. Šī iemesla dēļ Taxify iekšējā politika paredz, ka sistēmā esošajiem vadītājiem ir aizliegts iebraukt lidostas maksas terminālī un tur gaidīt pasažierus un potenciālos klientus. Pasažieru uzņemšana notiek tikai lidostas augšējā stāvā un tikai gadījumā, ja klients ir izsaucis taksometru, izmantojot aplikāciju. Taxify interesēs noteikti nav vadītāju pastāvīga darbība lidostas terminālī, jo tā nav mūsu prioritāte. Šobrīd manāmi pietrūkst vienotu kvalitātes standartu, kas kontrolētu taksometru darbību lidostas teritorijā, un tas grauj nozares reputāciju kopumā. Ilgtermiņā mēs noteikti atbalstītu risinājumu, kas sakārtotu šo vidi,” komentē Juris Krūmiņš.

Krūmiņš uzsver, ka atļauja ikvienam taksometram iebraukt lidostā sniedz iespēju negodīgiem pārvadātājiem veikt manipulācijas ar skaitītājiem un piekopt citas krāpnieciskas darbības, ar ko visbiežāk saskaras tieši ārzemju viesi, kuri ierodas Rīgā un meklē iespējas ātrāk un ērtāk nokļūt līdz pilsētas centram. Tāpat esošā situācija apgrūtina pasažieru ikdienu, jo, tā kā par iebraukšanu lidostas terminālī ir jāmaksā, vadītājiem nav izdevīgi īsie braucieni un līdz ar to klienti bieži vien tiek sūtīti pie nākamā vadītāja, kas būtu gatavs viņus uzņemt. Arī netīras automašīnas un nelaipni vadītāji nav nekāds retums.

Rūpējoties par pasažieru pārvadājumu nozares sakārtotību, Taxify norēķinu kārtībai un pasažieru apkalpošanas kvalitātei pievērš pastiprinātu uzmanību. Tādējādi aplikācija ir uzskatāma par drošu līdzekli, lai izsauktu pārvadātāju uz lidostu, jo sistēmā automātiski tiek reģistrēts katrs brauciens, tā maršruts un cenu aprēķins. Uzreiz pēc brauciena izpildes aplikācijas lietotājs savā e-pastā saņem brauciena atskaiti, kurā ir norādīts cenu aprēķins, turklāt uzņēmums nodrošina 100% garantiju un naudas atgriešanu, ja tiek konstatētas krāpnieciskas darbības. Vadītāji, kuri rīkojušies pretrunā ar platformas noteikumiem, nekavējoties tiek bloķēti.

Kā ziņots, pildot Administratīvās tiesas lēmumu, no pagājušā gada 6.septembra taksometru līnija starptautiskajā lidostā "Rīga" iekļauta īstermiņa autostāvvietā P1.

Lidosta gan kritizējusi tiesas pozīciju, uzsverot, ka attiecīgais lēmums saistībā ar ierobežoto piekļuvi taksometru stāvēšanas joslai lidostas teritorijā ir pretrunā ar starptautiskajiem un nacionālajiem normatīvajiem aktiem par civilās aviācijas drošību un tas ne tikai būtiski ietekmēs lidostas darbu, bet arī apdraud Latvijas kā Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas (ICAO) līgumslēdzējvalsts saistību izpildi.

Tāpat lidosta "Rīga" uzsvēra, ka taksometri starptautiskajā lidosta "Rīga" rada nopietnus ceļu satiksmes traucējumu. Proti, traucējumus rada lielais taksometru skaits, kas vienlaikus mēģina izmantot bijušo tā saukto taksometru līniju, kurā atbilstoši tiesas sprieduma tagad ir brīva piekļuve ikvienam transportlīdzeklim.