Sestdiena, 20.aprīlis

redeem Mirta, Ziedīte

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

Jaunie RS autobusi – vēl komfortablāki un drošāki

© Dmitrijs SUĻŽICS, F64 Photo Agency

Līdz šā gada nogalei Rīgas satiksmei (RS) pakāpeniski tiks piegādāti 70 autobusi – jaunākie Solaris Urbino sērijas spēkrati: 35 no tiem būs 12 metrus gari, un vēl tikpat daudz būs 18 metrus gari.

Tie ir papildināti ar vairākiem būtiskiem uzlabojumiem, domājot gan par klientu ērtībām, piemēram, autobusi ir ietilpīgāki, tajos var uzlādēt mobilos tālruņus, gan šoferu vajadzībām, lai braukšana būtu drošāka un ceļš pārredzamāks. Pirmie jauniegūte autobusi būs redzami braucam Pārdaugavā.

NOVĒRTĒ. Polijas uzņēmuma Solaris Bus & Coach piegādātos jaunā dizaina autobusus klātienē novērtēja un apskatīja arī Rīgas mērs Nils Ušakovs / Dmitrijs SUĻŽICS, F64 Photo Agency

Mazāks degvielas patēriņš

Jaunajiem autobusiem ir modernizēta virsbūve, kas atspoguļojas transporta dizainā. Ražotājam ir jauns koncepts virsbūves karkasa ražošanā, tāpēc 12 metrus garie autobusi ir kļuvuši par 700 kilogramiem vieglāki, līdz ar to jaunie modeļi ir ekonomiskāki, jo samazinās degvielas patēriņš. Kā skaidro SIA Solaris Bus & Coach Latvija vadītājs darbam ar klientiem Baltijas valstīs Rolands Katkēvičs, spēkrats patērē mazāk degvielas arī tad, ja ir veikta pareiza balansēšana. Arī par šo aspektu nav piemirsts. «Bāka atrodas uz priekšējiem autobusa riteņiem,» piebilst R. Katkēvičs. Balansēšana arī uzlabo braukšanas komfortu - autobuss brauc līganākā gaitā.

Pasažieru ērtībām vairāki jauni risinājumi

Attiecībā uz pasažieru komforta paaugstināšanu un ērtībām ir ieviesti vēl vairāki jauninājumi. Pirmkārt, 12 metrus garie autobusi ir ietilpīgāki, tiem ir sešas jaunas sēdvietas grīdas līmenī - vieglāka apsēšanās gados vecākiem cilvēkiem. Savukārt 18 metrus garajiem autobusiem ir 24 sēdvietas grīdas līmenī. Otrkārt, salonos ir izvietotas vairākas elektronisko ierīču uzlādes ligzdas. Treškārt, pateicoties iebūvētam diodēm, pieturstieņi ir kļuvuši pamanāmāki, tas ir īpaši svarīgi vājredzīgiem cilvēkiem. Domājot par cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, autobuss aprīkots arī ar izbīdāmu platformu ar elektromehānisko pievadu. Ceturtkārt, autobusā, protams, ir uzstādīta apsildes, ventilācijas un gaisa kondicionēšanas sistēma, tajā ir integrētā borta informācijas sistēma, autobuss ir klusāks. Piektkārt, paplašinot atstatumu starp galvenajiem griestu atbalsta profiliem, ir iespēja uzstādīt lielāku monitoru. Izmantojot vairākus dizaina knifiņus, panākts, ka vizuāli autobusi izskatās plašāki un nav vairs izteikta saspiestības sajūta.

DAUDZ JAUNINĀJUMU. Attiecībā uz pasažieru komforta paaugstināšanu un ērtībām ir ieviesti vēl vairāki jauninājumi, piemēram, jaunie autobusi ir ietilpīgāki, salonos izvietotas elektronisko ierīču uzlādes ligzdas, autobuss brauc līganākā gaitā / Dmitrijs SUĻŽICS, F64 Photo Agency

Lai labāka redzamība

Arī par šoferiem un remontdarbiniekiem ir padomāts. Piemēram, lai uzlabotu redzamību, vadītāja sēdeklis ir pacelts par 50 mm. Savukārt, lai remontdarbi noritētu pēc iespējas operatīvāk, sānu paneļi pieskrūvēti ar viegliem elementiem. «Tādējādi ir gan vieglāka montāža, gan remonts. Turklāt sānu paneļi ir savā starpā aizvietojami, tas nozīme, ka nav vajadzības pēc liela rezerves detaļu klāsta,» informē R. Katkēvičs. Ir palielināts dzinēja un sānu vāku atvēršanas leņķis no 130 grādiem līdz 170, kas arī atvieglo servisā strādājošo darbu.

Autobusu papildaprīkojums paredz automātisku iekārtu ugunsgrēka dzēšanai dzinēja kamerā, braukšanas dinamikas regulēšanas sistēmu, iekšējos LCD monitorus un informācijas un sakaru iekārtas informācijas pārraidīšanai.

Ražotāja Solaris Bus & Coach pārstāvji šobrīd veic nepieciešamās darbības CSDD. Pēc tam ražotāja un RS speciālisti veiks autobusu testēšanu, lai tos nodotu ekspluatācijā. Tikai pēc šo darbību veikšanas jaunie autobusi varēs piedalīties satiksmē un pārvadāt pasažierus.

Līdz 2019. gadam būs visi

Jaunie autobusi ir daļa no 2013. gadā noslēgtā iepirkumu līguma, kas paredz 175 autobusu iegādi. Saņemot šos autobusus, būs piegādāti jau 140, savukārt atlikušie 35 tiks atvesti līdz 2019. gadam.

«Saņemot visu paredzēto partiju līdz gada beigām, Rīgā kursēs tikai zemās grīdas autobusi. Darāmo darbu sarakstā vēl būs tramvaju parka atjaunošana, lai mēs spētu nodrošināt pasažieru pārvadāšanu tikai zemās grīdas tramvajos,» norāda Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Jāpiebilst, ka RS apkalpo 55 autobusu maršrutus, vidēji mēnesī pārvadājot aptuveni 6 miljonus pasažieru. Pavisam uzņēmuma rīcībā ir vairāk nekā 400 dažāda veida autobusu.