Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

Novērtē, kā 2022. gadā izskatīsies Rīgas dzelzceļa stacija

© www.plh.dk

Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas kompleksā apbūve notiks atbilstoši Dānijas arhitektu (''PLH Arkitekter A/S'' sadarbībā ar ''COWI A/S') metam, šodien paziņoja SIA ''Eiropas dzelzceļa līnijas'' Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna.

Rīgā šodien notika noslēguma ceremonija metu konkursā par "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta un Rīgas centrālā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla kompleksu apbūvi. Attiecīgais konkurss notika no 2016.gada 7.jūlija līdz 7.novembrim, starptautiska žūrija konkursā piešķīra divas otrās vietas, katram no uzvarētājiem piešķirot 45 000 eiro, trīs atzinības balvas (13 000 eiro) un vienu veicināšanas balvu (21 000 eiro).

Uzvarētāji konkursā (divu otro vietu ieguvēji) ir arhitekti no Dānijas (''PLH Arkitekter A/S'' sadarbībā ar ''COWI A/S''), kā arī Latvijas arhitektu apvienība O+R+V+E+L (SIA "Outofbox", SIA ''RUUME arhitekti'', SIA ''Vektors T'', SIA ''E.Daniševska birojs'' un SIA ''Landshape'').

Dānijas arhitekti iesniedza darbu ar devīzi R210G1A6, bet Latvijas arhitekti ar devīzi - SMXL2022. Visus 15 darbus var aplūkot tīmekļa vietnē: ''edzl.lv/lv/aktualitates/metu-konkurss''.

Driksna pasākumā pauda, ka nolemts attiecīgajā projektā virzīties tālāk atbilstoši Dānijas arhitektu metam. Tuvākajā laikā varētu tiks izsludināts iepirkums par būvprojekta izstrādi un būvdarbiem, savukārt būvdarbi faktiski varētu sākties 2019.gadā.

''Eiropas dzelzceļa līniju'' Attīstības un sadarbības departamenta direktors pastāstīja, ka paredzēta jauna dzelzceļa tilta pār Daugavu izbūve, uzbēruma (vaļņa) norakšana posmā no Daugavas līdz dzelzceļa stacijai, kā arī centrālās stacijas pārbūve atbilstoši mūsdienu prasībām.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka jāskatās plašāk uz pilsētas attīstību un turpināsies darbs un sarunas ar visām iesaistītajām pusēm, lai tiktu īstenots ne tikai šis konkrētais projekts, bet arī notiktu darbi ap plānoto infrastruktūru, tādējādi sakārtojot un uzlabojot pilsētvidi.

Komentējot O+R+V+E+L šonedēļ publiski paustās bažas par attiecīgo konkursu, Driksna norādīja, ka sarunas ar visām iesaistītajām pusēm notikušas jau vairākus mēnešus. ''Atpazīstamību var gūt, arī paužot bažas un raizes. Mūsu uzdevums ir pragmatiski virzīties uz priekšu,'' teica ''Eiropas dzelzceļa līniju'' Attīstības un sadarbības departamenta direktors

Savukārt Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Edgars Tavars (ZZS) pasākumā pauda, ka tiks nodibināta starpinstitucionāla padome, kas uzraudzīs ''Rail Baltica'' īstenošanu un kurā būs pārstāvētas visas iesaistītās puses.

Kā ziņots, attiecīgais metu konkurss tika izsludināts jūlija sākumā. Tā mērķis bija iegūt piemērotāko metu Rīgas centrālajam multimodālā sabiedriskā transporta mezglam un "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tiltam. Teritorija aizņem 14 hektārus (ha), tā ietver Rīgas vēsturisko Centrālo dzelzceļa staciju, uzbērumu no Dzirnavu līdz Krasta ielai, kā arī plānoto "Rail Baltica" dzelzceļa tiltu pāri Daugavai.

Konkursam tika noteikta arī izpētes teritorija, kas ir aptuveni 59 ha, lai metu konkursa rezultātā iegūtu arī konkursa teritorijas kopējā ģenerālplāna attīstības priekšlikumus.

Divi uzvarētāji konkursā tika izraudzīti tāpēc, ka neviens no darbiem neatbilda visām pasūtītāja prasībām.

Attiecīgie būvniecības darbi paredzēti līdz 2022.gadam.