Trešdiena, 24.aprīlis

redeem Nameda, Ritvaldis, Visvaldis

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

Nosūdz Skanstes tramvaja projektu

© Vladislavs PROŠKINS, F64 Photo Agency

Skanstes tramvaja projekta uzraugs sabiedrība par atklātību Delna vērsies Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) un, sadzīviski runājot, nosūdzējis SIA Rīgas satiksme (RS) saistībā ar izsludināto konkursu par jaunās tramvaja līnijas būvprojekta izstrādi.

Delnas jurists Jānis Veide Neatkarīgajai saka - RS nedeva pietiekami daudz laika, lai varētu iepazīties ar iepirkuma konkursa nolikumu, un Delna «nevēlas būt formāls projekta uzraugs», savukārt RS preses sekretārs Viktors Zaķis norāda, ka Delna tikusi iesaistīta iepirkuma procedūras izstrādē, tātad projekta uzraugs bijis lietas kursā un varējis norādīt uz nepilnībām laikus, nevis pēc tam, kad pieņemts lēmums izsludināt konkursu. J. Veide apgalvo, ka nolikums iedots tikai sēdes dienā, proti, tad, kad tika lemts par konkursa izsludināšanu. Tik ātri dokumentus izvērtēt nevarot, tāpēc, lai situācija neatkārtotos, Delna vērsās IUB.

Kad pagājušā gada novembrī izskanēja informācija par to, ka Delna, lai novērstu iespējamos korupcijas riskus, uzraudzīs Eiropas Savienības fondu līdzfinansētās Skanstes tramvaja līnijas projektu, vienlaikus izskanēja bažas par to, vai Delnas darbinieku kompetence būs pietiekama, lai uzraudzītu un izvērtētu šāda mēroga projektu. Delnas pārstāvji sacīja, ka nepieciešamības gadījumā aicinās papildu ekspertus. Delnai četru gadu laikā paredzēts piešķirt ap 350 000 eiro no Eiropas līdzekļiem, lai tā uzraudzītu tramvaja projektam piešķirtā finansējuma izlietojumu.

Skanstes tramvaja līnijas projekta kopējais attiecināmais finansējums ir apmēram 113 miljoni eiro. No šīs summas 70 miljoni eiro iecerēti no Kohēzijas fonda, savukārt kopējais attiecināmais finansējums ir 97.4 miljoni eiro.Finanšu ministrija precizē, ka projekta īstenošanai Rīgā Kohēzijas fonda finansējums ir 65.6 miljoni eiro. Līdzekļi vēl nav piešķirti, bet projekts nav arī noraidīts. Līdz 20. februārim projekta pieteikumu var papildināt, novēršot konstatētās nepilnības. J. Veide atzina, ka jau ir nobīde no sākotnēji noteiktajiem termiņiem. Tagad IUB ir lūdzis RS pārtraukt iepirkumu par būvprojekta izstrādi Skanstes tramvaja līnijas izbūvei un sākt jaunu iepirkumu, precizējot nolikumu. IUB atzinumā norādījis uz 17 precizējamiem punktiem, tajā skaitā uz nepieciešamību veikt vienu kopēju iepirkumu projektēšanai un autoruzraudzībai, kā arī lūdzis precizēt saimnieciski visizdevīgākā piedāvājuma vērtēšanas kritērijus un citus noteikumus.