Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

Maģistrālajās ielās renovēs kanalizācijas tīklu

NEROK. Lai renovētu bojātu kanalizācijas posmu, šobrīd vajadzīga viena vai divas dienas. Nepieciešamās speciālās iekārtas ir uzstādītas kravas furgonā, kas aizņem nelielu vietu uz brauktuves © Publicitātes foto

No oktobra līdz janvārim SIA Rīgas ūdens Lāčplēša un Brīvības ielās kopumā 7,4 kilometru garumā atjaunos kanalizācijas tīkla cauruļvadus.

Šie darbi notiks ar beztranšejas metodi, neuzlaužot ielas segumu. Šādā veidā atjaunot kanalizācijas cauruļvadus ir ātrāk un efektīvāk, un arī satiksme netiek būtiski un ilgstoši aizkavēta. Katrā no ielas posmiem darbi ilgs vidēji pāris dienu, sagādājot minimālas neērtības iedzīvotājiem. Šādu tehnoloģiju izmanto daudzviet Rietumeiropā.

Darbi sāksies jau oktobrī

Kanalizācijas tīkla renovācijas darbus Brīvības ielā plānots uzsākt 10. oktobrī. Kanalizācijas cauruļvadus atjaunos no pilsētas centra līdz Juglai 160 posmos ar kopējo garumu 5,1 kilometrs. Savukārt Lāčplēša ielā plānots atjaunot 114 posmu ar kopējo garumu 2,3 kilometri. Darbi notiks tehniski sliktākā stāvoklī esošajos kanalizācijas vadu posmos, kas fiksēts iepriekš veiktā kanalizācijas izpētē. SIA Rīgas ūdens projekta vadītājs Jānis Zirnītis informē, ka dienā var renovēt ap 100 metru garu bojāto posmu, tādējādi, ieskaitot sagatavošanās darbus, katrā kvartālā darbi ilgst vienu līdz divas diennaktis.

Cauruli izoderē ar polimēru materiālu

Daudzi Rīgas kanalizācijas cauruļvadi dažādu faktoru (nekvalitatīva materiāla, vecuma, būvdarbu, transporta slodzes, ķīmiski agresīvu notekūdeņu) ietekmē ir bojāti, piemēram, ieplaisājuši. Savukārt pa plaisām cauruļvados nonāk gruntsūdeņi, kas palielina pārsūknējamo un attīrāmo notekūdeņu daudzumu, ieplūdina smiltis, rada cauruļvadu sabrukšanas draudus. Lai nenāktos rakties vairāku metru dziļumā (caurules ievietotas pat septiņu metru dziļumā), garumā un platumā, kas ilgtu vairākas dienas, uzņēmums izmanto tā saukto polimēra zeķes ievietošanas tehnoloģiju (iepūš ar saspiestu gaisu), kas ļauj iztikt bez rakšanas darbiem un satiksmes ierobežojumiem. Esošā caurule tiek izmantota kā čaula, kurā ievieto ar sintētiskiem sveķiem piesūcinātu mīksta un elastīga poliestera materiāla cauruli. Mīksto šķiedras materiālu piepūšot, tas izplešas un piekļaujas esošās caurules sieniņām. Pēc tam iesūknē karstu tvaiku, līdz augstā temperatūrā materiāls sacietē. Tādējādi vecā caurule tiek izoderēta un kalpo vēl ilgu laiku. «Ražotājs šai oderei, kas atkarībā no caurules diametra ir vienu līdz trīs centimetrus bieza, sola simts gadu darbības laiku,» saka J. Zirnītis. Katram bojātajam kanalizācijas vada posmam oderi izgatavo atsevišķi - tas nav standarta produkts.

Tvaiks un smaka - īslaicīgi

Šo darbu laikā tiek izmantots karsts tvaiks, kas izdalās apkārtējā vidē. Tāpēc nereti iedzīvotājiem šķiet, ka notikusi avārija. Tvaika mutulis nav kaitīgs cilvēku veselībai. Darbu laikā jūtama arī smaka, bet tā nav nepanesama. Turklāt pirms darbu uzsākšanas kanalizācijas vadi tiek skaloti, skaidro J. Zirnītis. Darbi notiks arī nakts stundās, tādēļ īslaicīgi iespējams iekārtu darbības troksnis.

Neilgi satiksmes ierobežojumi

Tajos ielas posmos, kuros renovēs kanalizācijas caurules, iespēju robežās darbus veiks naktīs un brīvdienās, bet dienā transporta kustība tikai vietām būs ierobežota, kas iepriekš būs saskaņots ar domes Satiksmes departamentu. Darbu veicēju transports aizņem vienu braukšanas joslu, tāpēc uz darbu veikšanas laiku tā transporta kustībai tiks slēgta. Lāčplēša ielā uz laiku slēgs velojoslu, bet gājējiem pārvietošanās nebūs traucēta.

Iedzīvotāju ikdienu neietekmēs

Kamēr Brīvības un Lāčplēša ielās atjaunos kanalizācijas vadus, iedzīvotāju ikdienas dzīvi tas neietekmēs. Kanalizācijas atslēgumu nebūs, atsevišķām mājām, iespējams, būs jānoslēdz kanalizācijas izvads, taču tas nenozīmē, ka nebūs iespēju izmantot kanalizācijas pakalpojumus.

***

UZZIŅAI

• Par plānotajiem remontdarbiem var uzzināt SIA Rīgas ūdens mājaslapā www.rigasudens.lv, aktuālāko informāciju arī uzņēmuma Twitter kontā.