Ceturtdiena, 25.aprīlis

redeem Bārbala, Līksma

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

Tramvajs pieglaudīsies kapiem

CEĻŠ. Satiksmes departamenta pārstāvis Ēriks Šulcs vakar iepazīstināja ar Skanstes tramvaja projekta ceļu no uzņēmuma Rīgas satiksme līdz Eiropas naudas fondiem © Lauris Aizupietis, F64 Photo Agency

Neslēpjot, ka būtiski ir saņemt Eiropas fondu finansējumu (Rīgas domes deputāts Mihails Kameņeckis), Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti vakar atbalstīja sadarbības līguma slēgšanu ar pašvaldības SIA Rīgas satiksme par Skanstes tramvaja līnijas izbūvi.

Tramvaja līniju paredzēts izbūvēt Senču ielā (vai tomēr tās sarkano līniju robežās), kas cauri Lielajiem kapiem izrakta pirms vairākiem desmitiem gadu.

Kaut arī komitejas sēdē tika uzsvērts, ka šis balsojums nav «par trases izvietojumu un topogrāfiju» un ka tramvaja līnija atradīsies uz ielas, nevis pāri kapiem, pieejamie dokumenti un pagaidu aplēses liecina, ka tramvaja, auto un gājēju ietilpināšanai Senču ielā būtu vajadzīgi apmēram 33 metri (sarkano līniju robežās). Ja pašlaik Senču iela ir nepilnus 13 metrus plata, bet ietvju platums ir no 4,30 līdz 4,60 metriem Pokrova kapsētas pusē un no 2,10 līdz 2,30 metriem Lielo kapu pusē, tad pašlaik iela kopā ar ietvēm aizņem nepilnus 20 metrus, nerēķinot sarkano līniju teritoriju abpus ielai. Ja plānots rīkoties sarkano līniju robežās, tad tas notiks pašreizējā Lielo kapu teritorijā un tramvaja līnija atradīsies ļoti tuvu Rīgas mēra Džordža Armitsteda atdusas vietai, Neatkarīgajai saka domubiedru grupas Lielo kapu draugi pārstāve Anta Lapsiņa. Viņa uzsver, ka nav pret tramvaja izbūvi, bet ir skeptiska pret stāstiem par to, ka tieši Skanstes apkaime būs tā, kura turpmākajos gados attīstīsies, un tur saradīsies daudz banku. Skanstes apkaimi plānots izveidot par Rīgas centrālo biznesa rajonu, un vīzijās uzburts, ka līdz 2050. gadam tur dzīvos 30 000 iedzīvotāju un izveidos 40 000 darbavietu. Pašlaik ir

1300 iedzīvotāju un ap 7000 darbinieku (skat. Rīgas pilsētas arhitekta biroja mājaslapā publicēto Skanstes apkaimes lokālplānojuma projekta izvērtējumu un alternatīvu). «Esmu uzņēmēja, parādiet, kur Latvijā bankas attīstās?» jautā A. Lapsiņa. Rīgas domes Satiksmes departamenta Eiropas Savienības finansēto projektu vadītājs Ēriks Šulcs deputātiem un interesentiem, kas lielākoties bija žurnālisti, komitejas sēdē skaidroja, kāds ir bijis ceļš tieši šī projekta izvirzīšanai Eiropas naudas saņemšanai. Un tā nebūs maza - 97,4 miljoni eiro, no kuriem 70 miljoni - Kohēzijas fonda finansējums, bet 27,4 miljonus eiro nodrošinātu Rīgas satiksme. Saskaņā ar Ē. Šulca skaidrojumu šīs tramvaja līnijas izbūve ļaušot ar mazākiem līdzekļiem iesaistīt lielas teritorijas. Projekts esot izskatīts un izvēlēts sadarbībā ar Eiropas Komisijas pārstāvi. «Ja nenobalsos, tad zaudēs Eiropas finansējumu,» precizēja M. Kameņeckis. Ē. Šulcs klāstīja, ka Rīgas satiksme piedāvāja tikai Skanstes ielas tramvaja projektu, ko «ir gatava realizēt par Eiropas naudu». Citu priekšlikumu neeesot bijis, turklāt šo jau akceptējusi arī Satiksmes ministrija. Tramvaja līnijas projektu paredzēts iesniegt Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā līdz šā gada 17. oktobrim.

Projekta ietvaros paredzēts izbūvēt jaunu 3,6 kilometru garu tramvaja līnijas posmu Skanstes apkaimē, kas savienos 6. tramvaja maršrutu ar 5. un 9. tramvaja maršrutu. Paredzēts, ka tramvaja līnija sāksies no K. Barona ielas pa Pērnavas ielu, Senču ielu, Zirņu ielu, Skanstes ielu un Sporta ielu posmā no Skanstes ielas līdz savienojumam ar 5., 9. tramvaja maršrutu Pētersalas ielā. Paredzēts veikt esošās 5. un 9. tramvaja maršruta infrastruktūras pielāgošanu zemās grīdas tramvajam aptuveni 3 kilometru garumā, kā arī iegādāties 12 zemās grīdas tramvajus. Paredzēts, ka būvniecības darbi sāksies 2018. gadā, projektu plānots pabeigt 2022. gadā.