Sestdiena, 20.aprīlis

redeem Mirta, Ziedīte

arrow_right_alt Latvijā \ Reģionos

Jelgavas Valsts ģimnāzija – rītdienas skola

VĒSTNIEKI. 5. aprīlī Jelgavas Valsts ģimnāzijā notika vēl nebijis pasākums – Eiropas Parlamenta (EP) simulācija. Pasākumu organizē vidusskolēni – Jelgavas Valsts ģimnāzijas Eiropas kluba biedri ar kluba konsultanta skolotāja Jāņa Ķuša palīdzību © Publicitātes foto

Jelgavas Valsts ģimnāzijas 95 gadu jubileja sakrīt ar izaicinājuma laiku – praktiski divus gadus mācības notiks Jelgavas pilī, jo skolas vēsturiskajai ēkai ir pienācis laiks atgūt kādreizējo spozmi. Ieplānots, ka skolēni un pasniedzēji atjaunotajā skolā atgriezīsies 2018.–2019. gadu mijā.

Ģimnāzijas ēka, kas būvēta 1938. gadā, ir iekļauta valsts kultūrvēstures pieminekļu sarakstā, tāpēc tās atjaunošanai ir jāvelta skrupuloza projektētāju un būvnieku uzmanība - daudzviet jāveic profesionāli restaurācijas darbi, jāsaglabā vēsturiskās vērtības un vienlaikus jāatrod risinājumi, lai ēka atbilstu mūsdienīgas skolas vajadzībām. Projektā iekļauta arī skolas stadiona rekonstrukcija un pieguļošās teritorijas labiekārtošana. Publiskais iepirkums būvniecībai ir noslēdzies, uzvarētāji zināmi, un jau tuvākajās dienās skolā ieradīsies celtnieki. Ģimnāzijas direktore Inese Bandeniece vēsta: «Šis ir izaicinājumu un pārdomu laiks, kad skaidri apjaušam, kas mēs esam un kas mēs vēlamies būt. Uz atjaunoto skolu lūkojamies ne tikai kā uz jaunu un mūsdienīgu mācību vidi, bet domājam arī par saturu - mūsu ģimnāzijai ir jākļūst par rītdienas skolu visos aspektos.»

Atzīmējot skolas 95 gadu pastāvēšanas gadadienu, tiks izdota grāmata par skolas vēsturi. Tās tapšanā lielu darbu ieguldījušas skolotājas Dzintra Meijere un Laima Ozoliņa, kuras ilgstoši bijušas skolas vēstures glabātājas. Tagad viņu ieguldījums tiks izdots grāmatā, kas pirmo reizi tiks svinīgi atvērta skolas jubilejā rudenī.

Mūsdienīga procesa nodrošināšanai skolas atjaunošanas programma paredz ne tikai vides sakārtošanu, bet arī mūsdienīgu tehnisko nodrošinājumu, it īpaši IKT jomā un dabaszinātņu mācību priekšmetu laboratoriju un kabinetu iekārtojumā. «Atceros, ka pirms trim gadiem iegādājāmies pirmos 32 planšetdatorus - toreiz nebija īstas pārliecības, ka skolotāji tos tik intensīvi izmantos ikdienas darbā. Šodien, kad planšetdatoru skaits ir jau daudz lielāks, kā arī pieejami klēpjdatori, redzam, ka mūsu skolotāji prasmīgi tos izmanto, gan gatavojoties stundām, gan mācību procesā, padarot zināšanu apguvi aizraujošāku un skolēnam vieglāk uztveramu. IKT ienāk praktiski visu mācību priekšmetu stundās - dators sen vairs nav tikai datorzinību apgūšanas rīks.»

Direktore lēš, ka izmaiņas būs visās jomās - visticamāk, ka atjaunotajā skolā nebūs tradicionālā skolas zvana, kas rada trauksmi un pārtrauc sakāmo pusvārdā. Par to, ka pulksteņa rādītāji disciplinē, mobilizē un iemāca plānot laiku, skolēni un skolotāji ir pārliecinājušies, dzīvojot pils telpās, kur skolas zvana nav.

Jelgavas Valsts ģimnāzijā, atbilstoši tās statusam, aktīvi darbojas metodiskais centrs, kura kompetencē ir ne tikai izstrādāt un piedāvāt dažādus tālākizglītības kursus, seminārus un radošās darbnīcas saviem skolotājiem, bet arī citām pilsētas reģiona skolām. Ikgadējās reģionālās konferences un olimpiādes ir kļuvušas ļoti pieprasītas un labi apmeklētas - tas liecina, ka reģiona skolotāji augstu vērtē ģimnāzijas organizētos pasākumus.

Apzinoties, ka dabaszinātnes ir jāstiprina, jo tas ir pamatu pamats valsts tālākai attīstībai, Jelgavas Valsts ģimnāzija izstrādājusi un nodevusi izvērtēšanai jaunu dabaszinātņu mācību programmu 7. līdz 9. klasēm, kā arī piesaista jaunus - drosmīgus un inovatīvus - dabaszinātņu pasniedzējus.

Vienlaikus Jelgavas Valsts ģimnāzija ir viena no 100 Latvijas skolām, kurā norit uz kompetencēm balstītas mācību programmas un procesa aprobācija. «Mūsu pasniedzēji nemitīgi mācās un seko līdzi jaunākajām tendencēm, jo skolai ir jābūt soli priekšā laikam. Būt par vienu no skolām, kurā norit uz kompetencēm balstītas izglītības un mācību procesa aprobācija, ir ļoti atbildīgs uzdevums, jo pēc aprobācijas posma noslēguma mēs būsim vieni no tiem, kas jauno sistēmu palīdzēs ieviest visās Latvijas skolās.».