Ceturtdiena, 25.aprīlis

redeem Bārbala, Līksma

arrow_right_alt Latvijā \ Reģionos

Gads aizritējis 95 gadu jubilejas zīmē

Šobrīd robotikas klasē pamatā darbojas 11. un 12. klašu skolēni, kuri atzinīgi vērtē radušos iespēju, sakot, ka robotu konstruēšana un programmēšana veicina loģisko domāšanu un attīsta pacietību. Ar to aizrāvies arī 12. klases skolnieks Andris Orbis © F64

Viļa Plūdoņa Kuldīgas ģimnāzija mācību gada pēdējā dienā ar salidojumu atzīmēja skolas pastāvēšanas 95 gadu jubileju. Taču tas bija tikai viens no pasākumiem, kas iezīmēja skolas dibināšanas ievērojamo gadu skaitu. Jāatzīmē, ka šogad notikušajā skolu akreditācijas procesā šī skola saņēmusi akreditāciju uz ilgāko iespējamo laiku – sešiem gadiem. Tas ir apliecinājums, ka ģimnāzija bija, ir un būs spēcīga izglītības iestāde ar senām tradīcijām un mūsdienīgu pieeju mācību procesam.

Skrien ar Vili un saullēktā izsniedz liecības

Jubilejas gada nozīmīgākais pasākums viennozīmīgi bija skolas absolventu, skolotāju, direktoru un citu skolas darbinieku salidojums. Pasākuma svinīgā daļa notika Kuldīgas Kultūras centrā, bet neoficiālās svinības ar kārtīgu balli turpinājās skolas ēkā.

Skolai bija daudz sveicēju, tostarp ar siltiem vārdiem par pagājušajiem laikiem un ar pozitīvu skatījumu nākotnē uzstājās pašreizējā skolas direktore Jana Jansone un bijušais ģimnāzijas direktors Herberts Knets. Ar savu klātbūtni skolu pagodināja arī 1934. gada absolvents Roberts Valkers, kam nu vairāk par 90 gadiem.

Ievadot V. Plūdoņa Kuldīgas ģimnāzijas 95 gadu jubilejas nedēļu, tika atklātas četras izstādes: Noslēptās muzeja pērles, jaunatklājumi, Piecu gadu periods V. Plūdoņa Kuldīgas ģimnāzijas dzīvē, Atmiņu koks – ģimnāzijas atmiņu fotostāsti un V. Plūdoņa Kuldīgas ģimnāzijas tradīcijas stikla gleznās, kas grezno skolas telpas un atgādina par skolas vēsturi šodienas audzēkņiem.

Latviešu valodas un literatūras skolotāja Inta Brasle ar prieku atceras: «Nepieredzētas sajūtas skolēni un skolotāji piedzīvoja Lielajā Viļa skrējienā.» Pasākumā galvenais uzsvars bija likts uz sportiskajām aktivitātēm – stafešu skrējiens, basketbols, volejbols, futbols, bet padomāts bija arī par izklaidi un atpūtu – dalībnieki ģimnāzijā aizvadīja nakti, skatoties pašizvēlētas dažādu žanru filmas, dejojot, iesaistoties spēlēs un dziedot karaoki. Paši skolēni uz ugunskura visas nakts garumā gatavoja – vārīja zupu un tēju, cepa desas un kartupeļus. Saullēktā skolas direktore svinīgi izsniedza liecības septīto, astoto, desmito un vienpadsmito klašu beidzējiem.

Telpiskuma uztveres attīstīšana un inovācija programmēšanā

Tas, ka Plūdoņa ģimnāzijā ik pa laikam tiek ieviestas jaunas tehnoloģijas un mūsdienīgi mācību procesi, piemēram, starpdisciplināro uzdevumu izstrāde un ieviešana, kas, integrējot vienu otrā dažādus mācību priekšmetus, rada labākas iespējas izprast mācību vielu un atvieglo tās apgūšanu audzēkņiem, kā arī Eko skolas aktivitātes un Zaļās klases izveidošana vairs nevienu nepārsteidz. Šogad skola kļuvusi bagātāka vēl ar divām jaunām tehnoloģijām, kas atvieglo mācību vielas uztveršanu.

Pagaidām vēl audzēkņiem nav nācies pielietot praksē jauno 3D tāfeli, kas paredzēta telpiskās domāšanas attīstīšanai, taču jau no nākamā mācību gada sākuma tā tiks izmantota mācību procesā. Informātikas un matemātikas skolotāja Laila Zudāne vēsta: «Šīs tāfeles izmantošana mācību stundās palīdz uzlabot izglītības kvalitāti, padarot mācīšanās procesu aizraujošu. Tāfeles uzdevums ir ieraudzīt telpiski tos attēlus, kurus skolēni līdz šim zīmējuši savās burtnīcās.»

Savukārt robotikas klases iegāde un ieviešana mācību procesā datorikas apmācībai rada alternatīvu programmēšanas valodām Pascal un Java. Mācoties programmēt ar īpaši izstrādātajiem Lego robotikas komplektiem, audzēkņiem uzreiz ir redzams rezultāts. Iesākumā var izmantot izstrādātāju piedāvāto robotu izgatavošanu un to programmēšanu, bet nākamie soļi jau jāsper pašiem audzēkņiem.

Interese par robotikas klases atvēršanu aizsākās pirms diviem gadiem, viesojoties Sanktpēterburgā, jauniešu centrā. Pēc gūtās pieredzes apmaiņas, kā arī aptaujājot skolēnus, tika nolemts, ka robotikas klasei ģimnāzijā jābūt.

Ģimnāzija ir iegādājusies desmit robotu un piecus elektronikas ķēžu komplektus, kas ir labs papildinājums arī fizikas laboratorijai. Ar nesen darbu uzsākušo robotikas klasi iepazinušies ir arī Kuldīgas Alternatīvās sākumskolas 5., 6. klašu skolēni, izmēģinot un praktiski darbojoties ar elektroniskajām ķēdēm un robotu konstruēšanu.