Izglītība & Karjera: Jauniešu kulta profesija – youtuber Komentēt
 
Izglītība & Karjera

Jauniešu kulta profesija – youtuber

 
LAURA jeb Laurlācis savā YouTube kanālā fanus priecē ar dažnedažādu izklaidējošu saturu. Iespējams, nākotnē mēs viņu redzēsim, vadot kādu TV šovu vai radio raidījumu, – pati Laura šādu karjeras ceļu gribētu iet / Publicitātes foto

Tehnoloģiju attīstība ievieš arvien jaunas korekcijas darba tirgū, jo tieši moderno tehnoloģiju ietekmē dažas profesijas ir izzudušas vai pieprasījums pēc konkrētiem speciālistiem ir krasi sarucis, savukārt citas profesijas iegūst arvien lielāku popularitāti un ir radušās tikai pēdējos gados. Piemēram, jūtūberis, kas rada pats savu unikālo saturu savā YouTube kanālā – šī nodarbe īpaši uzrunā jauniešu auditoriju. «Daudziem šķiet – nofilmēšu foršu video, un viss notiks. Taču tas ir darbs, kurā jāzina, ko tu dari,» pieredzē dalās Laurlācis, kuras YouTube kontam ir vairāk nekā 33 000 sekotāju.

Dara visādas trakulības

Laurlācis jeb īstajā vārdā Laura ir uzsākusi mācības 9. klasē un ļoti vēlas nākotnē strādāt par televīzijas vai radio šovu vadītāju. «Pašlaik man ir dota iespēja caur vairākiem sadarbošanās projektiem izmēģināt vadīt šovus, ceru, ka man izdosies un ka es varēšu to darīt arī nākotnē,» cer Laura.

Atpazīstamību viņa ir ieguvusi, pateicoties aktīvai rosībai YouTube - Laura pirms vairāk nekā diviem gadiem šajā interneta vietnē izveidoja savu kanālu, un tagad viņas radošajām izpausmēm līdzi seko 33 600 cilvēki, bet principā Lauras veikumu var apskatīt pilnīgi jebkurš interesents. Laura pati bija vērojusi citus jūtūberu kanālus - redzētais viņai patika, un tādēļ pati nolēma pamēģināt. Jauniete stāsta, ka reizēm idejas ir ļoti grūti izdomāt un saprast, ko lai šoreiz piedāvā sava kanāla skatītājiem. Piemēram, Laura savā kanālā ir redzama gan rosāmies virtuvē, gan testējot dažādus kosmētikas produktus, gan apspriežot jautājumus, kas skar skolu un dažādas izklaides iespējas, un ne tikai. Dažreiz kādu ideju Laurai iesaka viņas sekotāji vai piedāvā kādu izaicinājumu. «Bet vislabāk man patīk filmēt video, kur sarkasmā daru visas lietas nepareizi,» norāda Laura.

150 000 skatījumi

Viņa stāsta, ka kanāla sekotājiem visvairāk iet pie sirds video, kur viņi paši var iesaistīties, piemēram, uzdot jautājumus un saņemt atbildes. «Vēl man bieži lūdz filmēt video, kur es apmainos ar dāvanām ar kādu citu jūtūberi. Šādiem video man arī ir visvairāk skatījumu - gandrīz 150 000.»

Laurlācis skaidro, ka fanu mīļākie video (jautājumi & atbildes) aizņem vismazāk laika. «Citi video prasa daudz vairāk laika - joku izdomāšana, visu kadru nofilmēšana un tad montēšana var aizņemt pat pusi dienas, ja ir daudz specefektu.»

Laura teic, ka viņas tuvākie draugi nevēlas kļūt par jūtūberiem, bet labprāt filmējas viņas YouTube video. «Bet es tagad esmu sadraudzējusies ar daudziem atpazīstamiem Latvijas jūtūberiem, mēs kopā filmējam video un aicinām sekot cits cita kanālam, lai mūsu YouTube kanālu apmeklējums augtu. Principā Latvijā gandrīz visi jūtūberi ir mani draugi, skatos visus viņu video, bet no pasaules jūtūberiem mīļākie man ir Dan and Phil.»

Jūt fanu atbalstu

Laura ir gandarīta, ka viņas aktivitātes internetā ir pamanītas. «Katru dienu es saņemu ļoti daudz jauku vēstuļu un citreiz arī dāvanas. Prieks redzēt, ka cilvēki mani atbalsta un bieži komentāros aizstāv no «heiteriem» [nelabvēļi] un ka sekotājiem patiešām interesē mani video.»

Taču jebkuram darbam ir sava garoziņa - arī šim. Kā zināms, interneta vidē labprāt uzdarbojas cilvēki, kas visu savu žulti izgāž komentāros. Laura gan teic, ka negatīvie komentāri, kas lasāmi pie video, viņai ir vienaldzīgi, nepatīkamāk ir savu nelabvēli satikt dzīvē. «Mani traucē, kad citi sāk mani izsmiet publiskā vietā, kliedz pilnā balsī «laurlācis» un smejoties sarkasmā izliekas par faniem,» atklāj Laura. Taču neskatoties uz šī darba ēnas pusi, jaunietei patīk tas, ko viņa dara, un viņas patiesie fani var gaidīt kārtējo Lauras uznācienu internetā.



Komentāri [0]
Nav pievienots neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds *
Komentārs *
 
Custom creative templates for DoubleClick for Publishers