Ceturtdiena, 28.marts

redeem Ginta, Gunda, Gunta

arrow_right_alt Latvijā \ Izglītība & Karjera

LIZDA apzinās pedagogus, kas iesnieguši pieteikumus kvalitātes pakāpju saņemšanai

© F64

Līdz novembra sākumam Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) apzinās tos pedagogus, kuri pēdējo mēnešu laikā bija iesnieguši pieteikumus kvalitātes pakāpju saņemšanai.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja LIZDA priekšsēdētāja Inga Vanaga, līdz 2.novembrim arodbiedrība sagaida informāciju no savām reģionālajām arodorganizācijām par tiem pedagogiem, kas iesniedza pieteikumus kvalitātes pakāpju saņemšanai. Tas nepieciešams, lai veidotu konkrētu iesniegumu Satversmes tiesai (ST).

Lai gan līdz šim LIZDA bija norādījusi, ka 108 pedagogi bija izrādījuši vēlmi vērsties ST saistībā ar pedagogu kvalitātes pakāpju piešķiršanas un piemaksu kārtību, patlaban pēc juristu konsultācijām arodbiedrībai nepieciešams apzināt pedagogus, kas reāli bija iesnieguši pieteikumus šīm pakāpēm.

Tāpat Vanaga pastāstīja, ka pieteikumā ST būs norādīts arī tas, ka pedagogi, kuriem piešķirta kvalitātes pakāpe, patlaban saņem mazāku piemaksu, lai gan izvērtēšanā pirms pakāpes piešķiršanas tika ņemti vērā visi kritēriji.

Kā ziņots, 108 pedagogi ir izteikuši vēlmi vērsties ST saistībā ar pedagogu kvalitātes pakāpju piešķiršanas kārtību.

Vanaga iepriekš skaidroja, ka šie pedagogi ar LIZDA atbalstu ST varētu vērsties jau tuvākajā laikā.

LIZDA uzsver, ka valdībā pieņemtie grozījumi noteikumos par kārtību pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanai nosaka, ka pedagogam, kuram kvalitātes pakāpe līdz 2016.gada 31.maijam nav piešķirta, un pedagogam, kuram kvalitātes apliecības derīguma termiņš beidzas laikposmā no 2016.gada 31.maija līdz 2018.gada 31.augustam, ir tiesības pieteikties pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanai ne agrāk kā no 2018.gada 1.septembra.

LIZDA bija nolēmusi apzināt to pedagogu skaitu, kuru tiesības pretendēt uz pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanu pārkāpj iepriekšminētie noteikumi.