Ceturtdiena, 25.aprīlis

redeem Bārbala, Līksma

arrow_right_alt Latvijā \ Izglītība & Karjera

Skolotājiem alga palielinājusies lielākajā daļā mācību iestāžu

© F64

Pedagogu alga Latvijā vidēji palielinājies 558 izglītības iestādēs, aģentūra LETA uzzināja Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrībā (LIZDA).

Apkopojot saņemto informāciju, LIZDA secināja, ka no 773 izglītības iestādēm vidēji mēneša darba algas likme palielinājusies 558 izglītības iestādēs (72%). Algu samazinājums piedzīvots 215 izglītības iestādēs. Kā pastāstīja LIZDA priekšsēdētāja pienākumu izpildītāja Ilze Priževoite, jāņem vērā, ka gan izglītības iestādēs, kur algas kopumā kāpušas, gan tur, kur algas kopumā kritušas, var vienlaikus būt gan algas samazinājumu, gan arī pieaugumu piedzīvojušie pedagogi.

Priževoite atklāja, ka galvenie zaudētāji ir izglītības iestādes, kurās palielinājies izglītojamo skaits, tostarp arī ģimnāzijas.

Vērtējot pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu atalgojumu, Priževoite atzina, ka tiem ir nodrošināts 100% finansējums, tomēr joprojām ne slodzē, ne darba algā netiek ievērots vienlīdzības princips.

Speciālās izglītības iestāžu kontekstā Priževoite skaidroja, ka no 29 šādām izglītības iestādēm zaudējušas vidēji deviņas, tomēr tas ir izskaidrojams ar to, ka tagad mērķdotācija tiek rēķināta atbilstoši izglītojamo skaitam, līdz ar to pārsvarā zaudē tās skolas, kur krasi samazinājies izglītojamo skaits.

Tomēr minētais situācijas raksturojums neskar kvalitātes pakāpes. Priževoite uzsvēra, ka, ja raugās arī uz kvalitātes pakāpēm, tad "tas ir lielākais robs - zaudē pilnīgi visi, kam ir kvalitātes pakāpes".

Rīt, 19.oktobrī, LIZDA padomes sēdē arodbiedrības pārstāvji vērtēs apkopoto informāciju par pirmajām pēc jaunās kārtības aprēķinātajām algām, kā arī lems par turpmāko rīcību.

Priževoite pastāstīja, ka viena no iespējamajām rīcībām var būt rosinājums grozīt vasarā apstiprinātos algu aprēķināšanas noteikumus, kā arī no pedagogu algām paredzētajiem deviņiem miljoniem eiro pāri palikušo 1,7 miljonu eiro novirzīšanu tiem pedagogiem, kuri reformas rezultātā palika par zaudētājiem.