Ceturtdiena, 18.aprīlis

redeem Jadviga, Laura

arrow_right_alt Latvijā

"Dinamo Rīga" un KNAB strīdu par priekšvēlēšanu aģitācijas pārkāpumiem risina jau 8 gadus

© F64

Augstākās tiesa (AT) Administratīvo lietu departaments atcēlis Administratīvās apgabaltiesas spriedumu strīdā starp "Dinamo Rīga" un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju (KNAB) par priekšvēlēšanu aģitācijas pārkāpumiem 2010.gadā, liecina Tiesu informatīvajā sistēmā pieejamais spriedums.

Lieta ir nodota atkārtotai skatīšanai apgabaltiesā.

AT atcēlusi Administratīvās apgabaltiesas pērnā gada 10.janvāra spriedumus, jo, to sastādot, apgabaltiesa ir atšķirīgi vērtējusi faktiskos apstākļus, tādējādi pārkāpjot Administratīvā procesa likuma normas. Kļūdainā apstākļu vērtēšana notikusi, aprēķinot aģitācijas izmaksas, secinājusi AT.

AT spriedums nav pārsūdzams.

Patlaban nav zināms, kad apgabaltiesa lietu skatīs.

Jau vēstīts, ka 2010.gada 1.oktobrī KNAB Politisko organizāciju finansēšanas kontroles nodaļa sāka pārbaudi un konstatēja, ka Rīgā publiskās vietās - sabiedriskā transporta pieturvietās un reklāmas stendos - tika izvietota vides reklāma, proti, reklāmas plakāti ar uzrakstiem "Par labu hokeju!", "Par labu Dinamo!". Iepriekš minētais sauklis bija analoģisks "Par labu Latviju!" priekšvēlēšanu aģitācijas sauklim.

Turklāt plakātos bija hokejista Sanda Ozoliņa fotogrāfijas ar hokeja kreklu, uz kura ir cipars 8, kas bija partijas deputātu kandidātu saraksta numurs 2010.gada 2.oktobra Saeimas vēlēšanās. Līdz ar to secināts, ka plakāti slēptā veidā popularizē partiju.

Pamatojoties uz pārbaudē konstatēto, KNAB 2012.gada 2.februārī nolēma, ka "Dinamo Rīga" veica priekšvēlēšanu aģitāciju par partiju, pārkāpjot Aģitācijas likumā noteikto pieļaujamo izdevumu apmēru priekšvēlēšanu aģitācijai.

Administratīvā apgabaltiesa savulaik atzina, ka ar likumā noteiktajiem reklāmas izvietošanas izdevumiem jāsaprot arī tās sagatavošanas izdevumi. Pieteicēja šādam tiesību normu tulkojumam nepiekrita, mudinot vērtēt, cik lielā mērā reklāma satur priekšvēlēšanu aģitāciju un cik - komercreklāmu.