Piektdiena, 19.aprīlis

redeem Fanija, Vēsma

arrow_right_alt Latvijā

Pasažieriem būs ērtāk

© Mārtiņš ZILGALVIS, F64 Photo Agency

Satiksmes ministrs Uldis Augulis sarunā ar starptautiskās lidostas Rīga vadītājiem akcentēja pasažieru termināļa attīstību kā lidostas prioritāti turpmākajos gados.

U. Augulis tikās ar lidostas valdes priekšsēdētāju Ilonu Līci, valdes locekļiem un padomes priekšsēdētāju Juri Kanelu, kuri informēja par pērn paveikto un šogad ieplānotajiem darbiem. 2017. gadā lidosta sasniegusi jaunu rekordu, pārsniedzot sešu miljonu robežlīniju apkalpoto pasažieru skaitā (6 097 765). Straujš pieaugums bijis arī kravu pārvadājumu apkalpošanā. Aviokompānijas Turkish Cargo pirmā Baltijā regulārā kravas reisa atklāšana un Latvijas pasta sadarbība ar Ķīnas elektroniskās komercijas gigantu Alibaba ļāvusi apkalpoto kravu apjomu palielināt par 29,2%.

Pasažieru segmentā 2017. gada pieaugums pret iepriekšējo gadu bijis par 12,9% un šogad, visticamāk, turpināsies. Lai pasažieru skaita pieaugums neradītu neērtības pasažieriem un lidostai, tā sākusi lidostas paplašināšanas

6. kārtu. I. Līce informēja, ka tajā ietilps plaša un moderni aprīkota reģistrācijas zāle un drošības kontroles zona, bagāžas saņemšanas zāle ar bagāžas šķirošanas telpām un pasažieru izklaidēšanai pieskaņotas iepirkšanās un ēdināšanas iestādes. Lidostas paplašinājums būs savienots ar Rail Baltica dzelzceļa staciju. Gan lidostas, gan dzelzceļa pasažieriem domātās telpas jāpabeidz 2022. gadā.

Nebūt nav tā, ka lidosta tikai sola saviem pasažieriem uzlabojumus nākotnē. 2017. gadā padarītajos darbos jāieraksta jauna ventilācijas sistēma reģistrācijas zālē, paplašināta drošības kontroles zona, jauni krēsli uzgaidāmajām zālēm un iekāpšanas sektoriem. Pēc I. Līces teiktā, visaugstāk pasažieri ir novērtējuši plašākas iepirkšanās, izklaides un pakalpojumu iespējas. Pēc plašas pārbūves izlidošanas zonā lidostā ir gan atvērta jauna, plaša biznesa zāle, dažādi veikali un kafejnīcas, gan arī pasažieriem tiek piedāvāti nebijuši pakalpojumi: SPA un skaistumkopšanas salons, kā arī specializētā vīriešu frizētava.

Caurmērā lidosta katru diennakti apkalpo apmēram 17 tūkstošus ielidojošo un izlidojošo pasažieru, bet šis skaits svārstās atkarībā no sezonas un konkrētiem notikumiem. No pasažieru apkalpošanas viedokļa svarīgi ir ievērot atšķirīgās prasības cilvēkiem, kuriem Rīga ir lidojuma sākuma punkts, gala mērķis vai pārsēšanās punkts. Tranzītpasažieru skaits ir kopā apkalpoto pasažieru skaita vilcējspēks. Pērnā gada decembrī tranzīta pasažieru skaita pieaugums sasniedza visaugstāko rādītāju, palielinoties par gandrīz 40%. Tiešajos reisos pārvadāto pasažieru skaits audzis par 11,6%.

Populārākie galamērķi 2017. gadā bija Londona, Maskava un Frankfurte. Maskavas virzienā bija vērojams 11,5% pasažieru pieaugums, kas saistīts ar transfēra pasažieru pieaugumu šajā virzienā par 18,3% un tiešo pasažieru pieaugumu par 9,1%.