Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Latvijā

MAKSĀSIM VAIRĀK: Saldējumu sezona nāk ar cenu kāpumu

© Ekrānšāviņš no avīzes

Līdz ar piena produktu sadārdzinājumu šogad, salīdzinot ar pagājušo gadu, cenas kāpušas arī iecienītākajam vasaras našķim – saldējumam.

Ik vasaru ražotāji pircējiem cenšas piedāvāt jaunus saldējumu veidus, arī šis gads nav izņēmums. Food Union, Rūjienas saldējums, Tukuma piens, Druva Food un citi ražotāji radījuši jaunus saldējumu veidus, lai noturētu un, iespējams, palielinātu pircēju interesi par šo produktu.

Par pāris procentiem dārgāks prieks

Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka šā gada maijā saldējums maksājis par 3,2 procentiem dārgāk nekā aprīlī, bet, salīdzinot ar pagājušā gada maiju, cenu kāpums ir bijis par 1,8 procentiem. Tomēr tas ir krietni mazāks nekā citu piena produktu sadārdzinājums. Piemēram, piena cena gada laikā kāpusi par +14,3%, jogurts kļuvis par 5,5% dārgāks, bet siers un biezpiens sadārdzinājies par 7,3%. Tiesa, arī piena krīzes laikā, kad piena iepirkuma cena samazinājās teju uz pusi, saldējums daudz lētāks nekļuva. Tāpēc arī tagad cenu kāpums ir salīdzinoši neliels.

«Raugoties uz vietējo Latvijas tirgu, šogad cenas Food Union ražotajiem saldējumiem ir mainījušās pavisam nedaudz. Vidējais pieaugums ir ap 2,9%, kas skaidrojams ar uzņēmuma investīcijām nemitīgā produktu kvalitātes uzlabošanā. Vienlaikus jāuzsver, ka kopumā saldējuma cenu kāpums ir daudzkārt mazāks nekā piena iepirkuma cenas paaugstinājums, tāpēc patērētāji joprojām var baudīt augstas kvalitātes saldējumus par pietiekami pievilcīgām cenām,» uzsver Food Union saldējumu zīmolu vadītāja Sandra Usačeva.

Puse - imports

Sākoties vasaras sezonai, Latvijas saldējumu ražotāji gardummīļiem piedāvā jaunus saldējumu veidus, taču, kā atzīst Maxima Latvija preses sekretārs Jānis Beseris, Maxima veikalos visvairāk pirktie ir Optima līnija kakao un vaniļas saldējums. Tāpat pieprasītāko vidū joprojām ir klasiskās vērtības - saldējums Karlsons, plombīra saldējums Tio, kā arī Pols, ko ražo Rīgas piena kombināts (Food Union grupa). «Saldējumu izvēle Maxima veikalos ir ļoti plaša - ieskaitot augļu saldējumus, saldējumus kastītēs, saldās tortes un citus veidus. No pieejamā sortimenta pašmāju ražotāju saldējumi veido pusi, tāpat pieprasīts arī saldējums no Igaunijas un Lietuvas,» atklāj J. Beseris.

Saldi un gardi pārsteigumi

Saldējuma ražošanas līderis Baltijas valstīs - Food Union grupa - šogad, ieguldot 190 tūkstošus eiro, paplašina saldējumu klāstu ar 10 jauniem saldējumu veidiem - tie ir trīs gardēžu saldējumi Ekselence, pieci unikāli biezpiena sieriņa saldējumi Kārums, kā arī pa vienam leģendārā zīmola Pols un tradicionālā zīmola Klasika saldējumam.

«Gluži kā modes nozarē, arī saldējuma jomā ik gadu ienāk jaunas tendences un vēsmas. Iepriekšējos gados esam ieviesuši daudzus un dažādus inovatīvus saldējumus, bet šogad īpašu uzsvaru liekam uz klasisku garšu jaunām interpretācijām un ne tik ierastām formām un tekstūrām. Mums ir arī ļoti svarīgi uzlabot esošo saldējumu sortimentu. Piemēram, šogad ļoti daudz domājām par vafeļu kraukšķīguma uzlabošanu, kas mums arī izdevās. Ticam, ka starp šīs sezonas jaunumiem savus favorītus varēs atrast ikviens aukstā garduma cienītājs. Vienlaikus gribam uzsvērt, ka mūsu attieksme pret augstvērtīgām izejvielām nemainās - joprojām saldējumu ražojam no kvalitatīvākā Latvijas piena un saldā krējuma,» saka Food Union saldējumu zīmolu vadītāja Sandra Usačeva.

Gardēžu saldējuma Ekselence klāsts šosezon bagātināts ar trim jaunumiem. Par prieku klasisku saldējumu uz kociņa cienītājiem radīts ļoti krēmīgais Ekselence vaniļas plombīra saldējums, kas pārklāts ar maigu piena šokolādes vai mandeļu-piena šokolādes glazūru. Bet tie, kuriem īpaši pie sirds ir Latvijas gastronomijai raksturīgās garšas, noteikti novērtēs Rīgas Melnā balzama upeņu Ekselence saldējumu lielajā vafeļu konusā. Kopumā zīmola Ekselence klāstā šobrīd ir jau 22 dažādu veidu saldējumi.

Ekrānšāviņš no avīzes

Starp šī gada lielākajiem jaunumiem ir arī unikālais biezpiena saldējums Kārums (pieci veidi) ar ļoti īpašu, maigi skābenu garšu, kas būs pa prātam tiem, kuriem cieņā ne pārāk saldi gardumi. Savukārt saldējums Pols šovasar savus fanus iepriecinās ar šokolādes plombīra saldējumu ar tumšās šokolādes gabaliņiem kraukšķīgā mājas cukura vafeļu glāzītē. Tradicionālais zīmols Klasika lutinās īpaši saldu mirkļu cienītājus ar karameļu saldējumu vafeļu konusā ar karameļu mērci, pārklāts ar karameļu-riekstu glazūru. Visiem Klasika saldējumiem tagad ir jauna, uzlabota un īpaši kraukšķīga vafele.

Rūjienas saldējuma fani ar nepacietību gaida, kad beidzot arī Latvijā varēs mieloties ar bumbiņsaldējumu Mini Melts. To pēc kompānijas Minimelts Co pasūtījuma Rūjienas saldējums ražo eksportam. Mini Melts tiek gatavots īpašās iekārtās un ar speciālu tehnoloģiju, izmantojot slāpekli.

Līdzās saldējumu ražošanas veterāniem spēkus šī aukstā kāruma gatavošanā izmēģina arī citi ražotāji Latvijā. Pure Chocolate piedāvā četrus dažādus saldējumu veidus - Tiramisu, Mascarpone, Zabaglione saldējumu tumšajā beļģu šokolādes glazūrā, kā arī Plombīra saldējumu ar šokolādes gabaliņiem vafeļu glāzītē.

Arī eksportē

Pagājušajā gadā Food Union saldējuma ražošanas apjomi, salīdzinot ar 2015. gadu, pieauguši par 6,3%. Attiecīgi - 2015. gadā kopumā tika saražotas 5233 tonnas saldējuma, bet 2016. gadā tās bija jau 5563 tonnas. Pērn pieauguši arī Food Union saldējuma pārdošanas apjomi, it īpaši eksporta tirgos Lietuvā, Krievijā, Dānijā un Norvēģijā. «Tas tikai apliecina, ka Latvijai ir gana augsts un spēcīgs piena produktu eksporta potenciāls, kas noteikti jāattīsta arī turpmāk. Arī šis gads ir sācies visnotaļ labi. Pirmajos piecos mēnešos saražotā saldējuma apmēri mērāmi 2758 tonnās, kas ir jau puse no kopējā pagājušā gada apjoma. Zīmīgi, ka šajā laikā līdzās tam, ka Latvijas tirgū palaidām 10 jaunus produktus, veiksmīgi ir attīstījies arī Food Union ražoto saldējumu eksports uz Dāniju, Norvēģiju un Lielbritāniju,» teic S. Usačeva.