Sestdiena, 20.aprīlis

redeem Mirta, Ziedīte

arrow_right_alt Latvijā

Šogad Latvijā no Skandināvijas ievestas automašīnas, kurām dzēsti nobrauktie kilometri

© F64

Šogad deviņos mēnešos Latvijā no Skandināvijas valstīm ievests 1000 lietotu automašīnu, kurām nodzēsti 78,3 miljoni nobrauktu kilometru, informē portāla "autoDNA.lv" pārstāvis.

"autoDNA.lv" pārstāvis Agris Dulevičs norāda, ka Latvijas pircēji šajā periodā ir iegādājušies lielu skaitu automašīnu, kurām oriģinālais nobraukums sniedzas krietni pāri 500 000 kilometru atzīmei.

Skandināvijas tirgus ir salīdzinoši neliels lietoto automašīnu importētājiem, taču ir bagāts ar ekstrēmiem piemēriem, kuri Latvijā nonāk ar klasisko nobraukumu zem 200 000 kilometru.

Ja no Vācijas un tai blakus esošajām valstīm katru mēnesi Latvijā tiek ievesti vairāk nekā 4000 lietotu automašīnu, tad no Skandināvijas šis skaits ir būtiski mazāks - vidēji 111 automobiļi mēnesī.

"Saskaņā ar portālu "autoDNA.lv" rīcībā esošo informāciju par ievestajiem automobiļiem no Skandināvijas laika periodā no šā gada 1.janvāra līdz 30.septembrim ir ievesti nedaudz vairāk par 1000 spēkratiem. Nekas īpašs, ja vien neskaita to, ka 64% ievesto automašīnu no odometriem ir pazuduši 78,3 miljoni kilometru," atzīmē portāla pārstāvji.

Piemēram, ievesto automašīnu vidū ir 2003.gada "BMW 530", kurš Dāniju pametis ar 910 000 kilometru nobraukumu, savukārt Latvijā ievests jau ar krietni pieticīgāku odometra rādījumu - 318 115 kilometri. Starp biežāk un vairāk attītajiem modeļiem ierindojas "Volkswagen" markas "Caravelle" busiņi. Starp Top10 visvairāk notītajiem automobiļiem no Skandināvijas pieci ir "Caravelle" transporta līdzekļi, kuriem oriģinālais nobraukums svārstās no 641 000 līdz 734 000 kilometriem, kamēr Latvijā tie ievesti ar krietni zemāku nobraukumu, vidēji notinot 400 000 kilometru katram.

"No Skandināvijas ievestajiem auto šādi eksemplāri nav nekāds retums. Ja no Beļģijas vai Vācijas reti kad trāpās auto ar noskrējienu virs 500 000, tad no Skandināvijas valstīm šādu piemēru netrūkst. Latvijas pircējiem būtu jāpievērš īpaša uzmanība automobiļiem no šīm Ziemeļu valstīm un neticēt tam, ko pārdevēji raksta pārdošanas sludinājumos," sacīja Dulevičs.

Savukārt Auto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš atzīmēja, ka lietoto automašīnu pārdevējiem nav izdevīgi vest automobili no Skandināvijas, jo, automašīnām ar pilnu servisa vēsturi un daudz maz saprātīgu nobraukumu, cena iekšzemē ir augstāka par Eiropā vidējo. "Attiecīgi - eksportēti tiek vai nu pilnīgi nobraukti automobiļi, kas vairs nākamo pircēju nevar atrast iekšzemē, vai arī bojāti. Automobilis ar tīru vēsturi no Skandināvijas netiek eksportēts. Vienīgais izņēmums varētu būt latvietis, kas ilgstoši uzturējies Zviedrijā un atgriežas dzimtenē ar savu automobili, bet tas ir niecīgs skaits gadījumu," teica Rūtiņš.

Starp galvenajiem iemesliem tik būtiskam nobraukumam Rūtiņš min lielos attālumus starp apdzīvotajām vietām, kā arī, piemēram, "Volvo" markas automašīnas bieži tiek izmantotas taksometru kompānijās. "Mūsu tautieši Skandināvijā tieši meklē automašīnas ar lielu nobraukumu, jo tikai tādos gadījumos var kaut ko nopelnīt," pabildina Rūtiņš.

Pēc portāla pārstāvju minētā, drošākie auto no Skandināvijas, ar kuriem visretāk tiek veiktas manipulācijas ar odometra rādījumiem, ir "Citroen", "Opel" un "Peugeot". No visiem ievestajiem "Citroen" markas automobiļiem 73% ir norādīts oriģinālais noskrējiens, "Opel" - 62,5% un "Peugeot" - 68%. Savukārt visvairāk lietoto automašīnu pārdevēji maldina pircējus par "Volvo" un "Volkswagen" automašīnu patieso nobraukumu. "Volvo" gadījumā 18,5% ir norādīts oriģinālais noskrējiens, savukārt "Volkswagen" - 25%.

Uzņēmumam "autoDNA" pieder lielākā datubāze Latvijā un viena no lielākajām visā Eiropā par automašīnu tehnisko stāvokli, piedāvājot transportlīdzekļu vēstures pārbaudi tiešsaistē, izmantojot vienīgi katram spēkratam unikālo VIN kodu. Pavisam "autoDNA" datu bāzē ir informācija par vairāk nekā 500 miljoniem automašīnu, tajā skaitā arī ASV.