Sestdiena, 20.aprīlis

redeem Mirta, Ziedīte

arrow_right_alt Latvijā

Tirgotāji: Vecāki par gatavošanos skolai cenšas domāt laicīgi

© F64

Lai arī vecāki šogad par savu bērnu gatavošanos skolai domājuši laicīgi, augsts pieprasījums pēc dažādām precēm skolai var saglabāties visu septembri, norāda SIA "Maxima Latvija" un SIA "Rimi Latvia" pārstāvji.

Kā stāsta "Rimi" pārstāve Inga Bite, pieprasījuma tendences "Rimi Latvia" pārvaldītajos veikalos liecina, ka šogad, vecākiem laicīgi domājot par savu bērnu sagatavošanu skolai, pieprasījuma pieaugums pēc kancelejas precēm bija novērojams jau jūlijā.

"Pērn lielākais pieprasījums pēc skolas precēm "Rimi" veikalos bija novērojams augusta pēdējā un septembra pirmajā nedēļā, taču šogad vecāki bērnu drēbes, skolas somas un citas preces iegādājās, sākot no augusta sākuma. Salīdzinot ar ikdienas pieprasījumu, pirms skolas sākuma aktīvākajos periodos pieprasījums pēc skolas precēm var pieaugt pat vairākas reizes. Kopumā prognozējams, ka šogad aktīva gatavošanās skolai var turpināties līdz pat septembra vidum," atzīmē Bite.

Savukārt "Maxima Latvija" Biznesa analītikas departamenta direktore Zane Kaktiņa informē, ka dažādas kancelejas preces, mugursomas, kā arī bērniem nepieciešamo apģērbu "Maxima Latvija" pārvaldītajos veikalos iedzīvotāji sāka aktīvāk iegādāties augusta pašā sākumā.

"Pieprasījums pēc dažādām skolai nepieciešamām precēm tradicionāli visaugstākais ir augustā. Šogad augustā, salīdzinot ar pagājušā gada augustu, kancelejas preču pārdošanas apjomi pieauguši par 8,1%, bet internetveikala "e-maxima.lv" klienti šogad augustā kancelejas preces pasūtījuši vēl aktīvāk, un to tirdzniecība pieaugusi par 41%, salīdzinot ar tādu pašu laika periodu pērn," atklāj Kaktiņa.

Populārākās kancelejas preces "Maxima Latvija" veikalos, kā arī internetveikalā "e-maxima.lv" šogad augustā ir rūtiņu burtnīcas. Taču pēdējo gadu laikā arvien populārākas kļūst burtnīcas, uz kuru vāka attēloti kādi populāri multiplikācijas filmu varoņi, norāda Kaktiņa.

"Maxima Latvija" prognozē, ka gan šodien, gan rīt varētu palielināties pieprasījums arī pēc kūkām, tortēm, augļiem, kā arī atspirdzinošajiem dzērieniem, jo daudzi iedzīvotāji 1.septembri ģimenē vēlas svinēt kā svētku dienu.

Savukārt kancelejas preču un mugursomu pieprasījums šajā nedēļas nogalē varētu būt diezgan augsts, kas varētu saglabāties vēl visu mēnesi, atzīmē Kaktiņa. Tas varētu būt skaidrojams ar to, ka vēl daudzi vecāki laika trūkuma dēļ nav paspējuši visu sagādāt, kā arī daļa skolēnu vispirms dosies uz skolu, lai pirmajās skolas dienās noskaidrotu, kādas lietas ir nepieciešamas.

Kā ziņots, SIA "Rimi Latvia" pērn apgrozīja 785,28 miljonus eiro un nopelnīja 27,42 miljonus eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums pērn audzis par 6%, bet peļņa augusi par 16%. 2014.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 740 96 miljoni eiro, bet peļņa - 23,64 miljoni eiro.

"Rimi Latvia" savu darbību sāka 1996.gadā ar nosaukumu "Rimi Baltija". Uzņēmuma pamatkapitāls ir 14 719 466 eiro. "Rimi Latvia" ir Zviedrijas mazumtirgotāja "ICA AB" meitasuzņēmums Latvijā.

Pašlaik "Rimi Latvia" tīklā ir 119 trīs formātu veikali: 31 "Rimi" hipermārkets, 43 "Rimi" lielveikali un 45 zemo cenu veikali "Supernetto". "Rimi" un "Supernetto" veikali darbojas 27 Latvijas pilsētās.

Kā ziņots, "Maxima Latvija" pērn strādāja ar 688,8 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,14% vairāk nekā 2014.gadā, kad apgrozījums sasniedza 674,35 miljonus eiro, informē uzņēmumā.

Uzņēmuma peļņa pērn bija 19,17 miljoni eiro, kas ir par 38% vairāk nekā 2014.gadā, kad peļņa bija 13,9 miljoni eiro.

SIA "Maxima Latvija" dibināta 2000.gada 29.novembrī. Kompānijas pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. "Maxima Latvija" pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētajai kompānijai "Lincoln Land Erste B.V", liecina "Firmas.lv" informācija.

Patlaban "Maxima" veikalu tīklu veido 150 trīs formātu - 124 "Maxima X", 23 "Maxima XX" un trīs "Maxima XXX" - veikali, kas atrodas 45 apdzīvotās vietās Latvijā.