Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Latvijā

VID rada divas mobilās lietotnes

© Publicitātes foto

Turpinot pilnveidot VID elektroniskos pakalpojumus, rūpēties par klientu ērtībām, kā arī domājot sabiedrības iesaisti ēnu ekonomikas mazināšanā, ir radītas divas mobilās lietotnes "Attaisnotie izdevumi" un "Aizdomīgie darījumi".

"Attaisnotie izdevumi" - vienkāršo Gada ienākumu deklarācijas iesniegšanu tiem, kuri vēlas saņemt iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārmaksas atmaksu par ārstniecību, izglītību un citiem attaisnotajiem izdevumiem.

Mobilā lietotne atvieglo Gada ienākumu deklarācijas D4 pielikuma "Attaisnotie izdevumi par izglītību un ārstnieciskajiem pakalpojumiem" aizpildīšanu. Tā nodrošina attaisnoto izdevumu apliecinošu dokumentu, piemēram, čeku fotogrāfiju un to aprakstu, pakāpenisku uzkrāšanu kalendāra gada laikā, lai, aizpildot Gada ienākumu deklarāciju VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS), šos attaisnojuma dokumentus varētu ērti pievienot deklarācijai.

"Aizdomīgie darījumi" - ikviens iedzīvotājs ērti un vienkārši var iesaistīties negodprātīgu uzņēmēju apzināšanā, tādejādi atbalstot cīņu pret ēnu ekonomiku, anonīmi nosūtot VID čeku, kvīti vai citu maksājumu apliecinošu dokumentu par šaubīgiem darījumiem.

Par aizdomīgiem vai šaubīgiem darījumiem var liecināt dažādi maksājumu apliecinošie dokumenti, kas izraisa šaubas, piemēram, tie šķiet neīsti (viltoti), tajos ir pārāk maz informācijas, tie izskatās vairāk pēc čeka kopijas, nevis īsta kases aparāta čeka. Savukārt, ja tā ir kvīts vai biļete, tai var trūkt numura, pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja nosaukuma, nodokļu maksātāja reģistrācijas koda vai cita būtiska rekvizīta.

Abas mobilās lietotnes ir pieejama uzstādīšanai bez maksas šādās vietnēs:

• Android iekārtu lietotājiem Google Play vietnē

• iOS iekārtu lietotājiem App Store vietnē

• Windows iekārtu lietotājiem Microsoft Store vietnē

Jautājumu un neskaidrību gadījumā aicinām iedzīvotājus zvanīt uz VID Nodokļu un muitas informatīvo tālruni 67120000, konsultēties ikvienā VID klientu apkalpošanas centrā vai arī iesūtīt savu jautājumu rakstiski VID mājaslapā "Uzdot jautājumu VID".