Ceturtdiena, 28.marts

redeem Ginta, Gunda, Gunta

arrow_right_alt Latvijā

37% Latvijas iedzīvotāju internetu viedtālrunī lieto katru dienu

© SCANPIX

30.05.2016. Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi regulārā interneta patēriņa paradumu pētījuma TNS Latvia Digital rezultātus par 2016.gada pavasara periodu.

Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem paradumiem digitālajā vidē.Pētījums tiek veikts, izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI). Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju interneta lietošanas paradumusvecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Jaunākie TNS Latvia Digital pētījuma rezultāti liecina, ka internetu 2016.gada pavasarī vismaz reizi mēnesī ir lietojuši vidēji 78% jeb 1 279 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 1 procentpunktu vairāk nekā 2015.gadā.

Vidēji 71% jeb 1 169 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem internetu lieto regulāri - katru dienu.Salīdzinājumā ar 2015.gadu, regulāro interneta lietotāju īpatsvars aptaujātajā vecuma grupā ir pieaudzis par 3 procentpunktiem.

TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka regulāro interneta lietotāju īpatsvars 2016.gadā salīdzinājumā ar 2015.gadu visvairāk ir pieaudzis 40 līdz 59 gadus vecu iedzīvotāju vidū. Internetu katru dienu 2016.gada pavasarī lietojuši 80% iedzīvotāju vecuma grupā 40-49 gadi ( + 9 procentpunkti pret 2015.gadu), un 63% iedzīvotāju vecuma grupā 50-59 gadi (+ 8 procentpunkti pret 2015.gadu).

Bāze: iedzīvotāji, kuri izmanto internetu katru dienu, Pavasaris 2015 (n=1395), Pavasaris 2016 (n=1481).

Dati: TNS / interneta patēriņa paradumu pētījums TNS Latvia Digital, Pavasaris 2015 un 2016.

Saskaņā ar jaunākajiem TNS pētījuma rezultātiem Latvijas iedzīvotāju vidū turpina pieaugt viedtālruņu un planšetdatoru lietošana. Vairāk nekā puse jeb 55% Latvijas iedzīvotāju lieto viedtālruni, kas ir par 8 procentpunktiem vairāk nekā 2015.gada pavasarī. Savukārt 22% Latvijas iedzīvotāju izmanto planšetdatoru, kas ir par 3 procentpunktiem vairāk salīdzinājumā ar 2015.gadu.

Viedtālruņu lietotāju īpatsvars salīdzinājumā ar 2015.gadu visstraujāk pieaudzis vecuma grupā 30-59 gadi, bet planšetdatoru lietotāju īpatsvars - vecumā grupā 30-39 gadi.Jāatzīmē, ka ne visi viedtālruņu lietotāji izmanto šo ierīci interneta lietošanai. Pēdējā mēneša laikā internetu viedtālrunī lietojuši 48%, bet regulārāk - katru dienu 37% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Pētījuma ietvaros tiek mērīti arī dažādu interneta lapu - gan Latvijas, gan ārzemju - lietošanas paradumi. Joprojām visapmeklētākā interneta vietne pēc vidējās vienas dienas auditorijas rādītājiem Latvijas iedzīvotāju vidū ir Google, kuru vidēji dienā apmeklē 56,6% jeb 926 tūkstoši Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Otrajā vietā ar 39,6% jeb 648 tūkstošiem lielu auditoriju ierindojas pašmāju portālsInbox, bet trešo vietu ar 36,4% jeb 596 tūkstošiem ieņem video koplietošanas interneta vietne Youtube.

Par pētījumu

Pētījumu kompānija TNS interneta patēriņa paradumu pētījumu TNS Latvia Digital, Pavasaris 2016veica laika periodā no 2016. gada 8. februāra līdz 2016. gada 1. maijam. Visā Latvijā tika aptaujāti 2080 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.Aptaujas veiktas izmantojot kombinēto aptaujas metodi - tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI).

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.