Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Latvijā

Elektromobiļi dodas pašapliecināšanās braucienā

ROZETES MEKLĒJUMOS. Krietni veiksmīgāk par elektromobiļiem satiksmē izdodas integrēties citiem elektriskajiem transportlīdzekļiem. Vakar salidojumā pulcējās arī e-skūteri, e-velosipēdi, e-mopēdi un e-kvadricikli © F64

Ekskluzīvi dārgas automašīnas ar neadekvāti zemu veiktspēju vakar devās publiskā pašapliecināšanās pasākumā – elektromobiļu maratonā.

Par maratonu ir nodēvēts attāluma ziņā pieticīgs divu dienu maršruts no vienas elektrības rozetes līdz nākamajai: Rīga-Ogre-Lēdmane-Lielvārde-Ķegums-Ogre-Rīga. Pasākuma izvēlētā mērķauditorija ir skolēni. Acīmredzot tāpēc, ka pieaugušiem cilvēkiem pagaidām grūti iestāstīt, kāpēc viņiem būtu jāmaksā krietni vairāk par tādu auto, kas braukt spēj krietni mazāk. Kompānijas SKDS nesen veiktajā pētījumā par sabiedrības attieksmi pret elektrotransportu kārtējo reizi tika gūts apliecinājums vispārējai skepsei. Pat tad, ja elektromobilis būtu vienādā cenā ar līdzīgas klases iekšdedzes dzinēja auto, to izvēlētos tikai piektā daļa aptaujāto. Kā ziņo LETA, pēc 60% respondentu domām, galvenie šķēršļi elektroauto iegādei ir to augstā cena, kā arī fakts, ka valstī nav izveidota pietiekami laba uzlādes infrastruktūra. To konstatējuši 46% respondentu. Vēl viens aspekts ir nepiemērotība Latvijas klimatiskajiem apstākļiem, jo ziemā aukstumā elektroauto akumulatoru resurss tiek izsmelts vēl ātrāk. Neraugoties uz tehnoloģijas trūkumiem un neproporcionālo dārdzību, Eiropas Savienība atbalsta tā dēvēto emobilitāti ar grandiozām subsīdijām, un arī Latvijā uzņēmējiem un iestādēm ir dāvināta nauda šādu mašīnu iegādei un uzlādes punktu ierīkošanai. Pastāv viedoklis, ka tādējādi iespējams ietekmēt klimatu. Patlaban Latvijā reģistrēti ap 220 vieglo elektroauto.