Piektdiena, 19.aprīlis

redeem Fanija, Vēsma

arrow_right_alt Latvijā

Rīko akciju un vāc parakstus pret ikgadējām bedrītēm uz autoceļiem

© F64

Kā katru pavasari arī šogad, sniegam nokūstot, autovadītāju skatiem paveras bēdīgs skats uz autoceļu segumu. Latvijas Valsts autoceļi aicina šoferus atzīmēt vietas, kurās pamanītas visbīstamākās bedres, savukārt portāls manabalss.lv vāc parakstus, lai rosinātu valsts naudu tērēt ceļu remontiem.

 

Lai ceļu uzturētāju darbu padarītu maksimāli efektīvu, VAS "Latvijas Valsts ceļi" aicina autobraucējus bīstamākās bedres atzīmēt navigācijas lietotnē WAZE, kas kalpo kā papildus informācijas avots.

Avārijas bedres tiek labotas, neatkarīgi no laika apstākļiem. Bedru aizpildīšana ar auksto asfaltu ir pieļaujama arī lietus laikā un gaisa temperatūrā, kas zemāka par nulli. Satiksmei bīstamo bedru remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un nodrošināt satiksmes drošību līdz brīdim, kad laika apstākļi ļaus bedres salabot pamatīgi, ar ierastajām tehnoloģijām.

Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 m² - apmēram divas A4 formāta lapas - un kuras ir dziļākas par 5 cm.

Tikmēr portāls manabalss.lv vāc parakstus par to, lai ikgadējo transporta nodevu pievienot degvielas cenai līdzīgi kā tas ir kaimiņvalstīs. Un akcīzes nodokli novirzīt ceļu remontam un uzlabošanai.

Izveidot atsevišķu fondu, kurā ienāk visa transporta nodevu nauda un degvielas akcīzes nodokļu nauda. Lai satiksmes ministrija fondu pārvalda.

Sabiedrībai būs vairāki labumi:1. tiks iegūti līdzekļi ceļu atjaunošanai un uzturēšanai;2. ja auto netiek lietots vairāk kā gadu, netiek izieta ikgadējā tehniskā apskate, neuzkrājas ceļa nodoklis par laiku, kurā tas netiek izmantots un loģiski, ka netiek lietoti koplietošanas ceļi. Maksā tie kas izmanto! Uzlabosies ceļu kvalitāte, satiksmes drošība, infrastruktūra un tūrisms. Ceļu būves firmām un transporta kompānijām būs darbs - valstij nodokļi.