Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Latvijā

PVD konstatē aizdomīgu uztura bagātinātāju tirdzniecību

© fashionexprez.com

Tā kā interneta vietnēs joprojām tiek konstatēta nereģistrētu medikamentu un uztura bagātinātāju tirdzniecība, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) un Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) aicina iedzīvotājus būt ļoti uzmanīgiem, aģentūru LETA informēja PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

Abas iestādes regulāri saņem sūdzības no personām par nereģistrētu uztura bagātinātāju, piemēram, notievēšanas kapsulu, līdzekļu pret novecošanos, piedāvāšanu tiešsaistē. Ziņots arī par saindēšanās gadījumiem. Izpētot situāciju, secināts, ka daļa reklamēto uztura bagātinātāju nav reģistrēti PVD, nav zināma to patiesā izcelsme un iedarbība, kā arī saskaņā ar normatīviem aktiem to reklamēšana nav atļauta.

Šo uztura bagātinātāju kontrole interneta vietnēs ir apgrūtināta, jo, neskatoties uz interneta vietņu saturu valsts valodā, daudzas šīs mājaslapas nav pat reģistrētas Eiropas Savienībā un bieži vien preces tiek sūtītas patērētājam tieši no trešajām valstīm.

Pārsvarā interneta vietnes ir ar ārvalstīs reģistrētu domēna vārdu un saturu, kas adresētas Latvijas patērētājiem. Gadījumā, ja uztura bagātinātājs nav reģistrēts un pārdevējs nav identificējams, nav ieteicams to iegādāties un lietot, jo šādi nereģistrēti produkti var būt potenciāli bīstami veselībai.

PTAC redzeslokā nonākušas vairākas šādas vietnes, piemēram, "ikdienaslaikraksts.com", "atlaizucentrs.com", "www.meizitang.lv", "latestfromtheworld.com", "dabiska-zalakafija.com", "atlaizucentrs.com/veseliba/forskolin-wdt-31/", "skinetrin.lv/'', ''www.potenga.lv/''.

Līdz ar to PTAC atkārtoti aicina patērētājus, iegādājoties uztura bagātinātājus distances tirdzniecībā, pārliecināties, ka pārdevējs ir skaidri norādīts un identificējams, bet prece - reģistrēta. Par uztura bagātinātāju esamību reģistrā patērētāji var pārliecināties PVD mājaslapā.

Tāpat PTAC aicina patērētājus būt ļoti uzmanīgiem un kritiski vērtēt reklāmu saturu, jo uztura bagātinātāju reklāmas var maldināt patērētāju, piemēram, reklāmas materiālos sniedzot apgalvojumus par produkta pārsteidzošo un neticamo iedarbību, kas daudzos gadījumos ir patiesībai neatbilstoši.